"Siste nytt"-komponenten: Hvordan direktelinke?

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: Per Yngve Berg, sone12

Locked
ranja
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

"Siste nytt"-komponenten: Hvordan direktelinke?

Post by ranja » Thu Dec 27, 2007 9:33 pm

Hei

Jeg ønsker en "Siste nytt"-funksjon som kan vises på forsiden slik som standardkomponenten. MEN... Jeg ønsker at lenkene ikke ender i forsidevisning av f.eks. artikkelen, men at man kommer til artikkelens url-plassering. Håper dere skjønner hva jeg forsøker si  :laugh:

Jeg kan forsøke male noen eksempler (hjemmesiden er http://www.eirikur.info så ser dere utgangspunktet).

Eksempel - slik standarden fungerer:
La oss si at "Siste nytt" inneholder lenke til en ny artikkel i hjemmesidens bibliografi-del. Slik komponenten fungerer fra standard er at når man klikker på den aktuelle lenken, så vises da den valgte bibliografiartikkelen i "main body" på forsiden. Hvilket er litt upraktisk for mitt oppsett...

Eksempel - slik jeg vil ha det:
La oss si at "Siste nytt" fortsatt inneholder lenke til en ny artikkel i hjemmesidens bibliografi-del. Jeg vil da at når den besøkende klikker på den aktuelle lenken, så skal han/hun havne på artikkelsiden. Altså at lenken peker på artikkelens urladresse og fører dit...

Hvis jeg bruker "Siste nytt"-komponenten slik den er nå så blir det bare surr, synes jeg. Noen forslag? Det aner meg at det er noe koding som må til et eller annet sted  :D
Last edited by ranja on Thu Dec 27, 2007 9:36 pm, edited 1 time in total.

Locked

Return to “Template, CSS og design”