Deler av Header er borte

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
jfallsen
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Deler av Header er borte

Post by jfallsen » Tue Jan 08, 2008 1:21 pm

:D Hei
Deler av headingen på min web site er borte, jeg tror jeg var å rota i css templaten.
du kan se det helt øverst på    http://www.sansta.no/home/
Du ser da at den vertikale svarte rammen som går opp på venstre høyre ytter kant går lenger opp enn topp logoen inpublishing, hva kommer det av har jeg endret fargen ved et uhell og hvor i css filen endrer jeg den tilbake.

Har du noen forslag?

mvh

Jan

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: Deler av Header er borte

Post by sone12 » Tue Jan 08, 2008 2:08 pm

Hva mangler i header da?
Anngående det du nevner flytter seg litt oppover så tror jeg du må kikke i #top eventuellt også #topmenu.
Men hva du har gjort i css filen er jo vanskelig å si da. Du burde kanskje brukt "angre" funksjon på et tidspunkt kanskje ;)

Men om dette er et template du har lastet ned noe sted så kan du jo laste den ned på nytt og sammenligne css filene.
Last edited by sone12 on Tue Jan 08, 2008 2:18 pm, edited 1 time in total.
Kristian P. Granrud - Global Moderator

jfallsen
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by jfallsen » Wed Jan 09, 2008 8:28 am

???
Hei
Jeg har en lokalt på min maskin også og jeg har sammenlignet css'en der med den på min website, men jeg så ikke noe som skulle tilsi dette, kansje det er noen endringer andre steder som er gjort. For hvis du ser etter på bildet "grafiske industri løsninger" så er det både over og under ett mellomrom som tilsvarer høyden på det som er borte i  øverst i den svarte headeren. Under bildet "Grafiske industri løsninger", og artikkelen på forsiden er det også et mellomrom som vanligvis ikke er på min lokale site. Så dette ser ut til å være  noe som jeg tror er forskjøvet kan det ha noe med meny valg eller artikkel valg jeg har gjort??

Jeg legger med bilde av min lokale web site addressen til min web site er http://www.sansta.no/home

mvh
jan fredrik
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Wed Jan 09, 2008 9:14 am

Vanskelig å si hva som kan gjøre utslaget. Ser at du har login modul på nettsiden din. Prøv å unpublishe den uten at jeg tror det gjør noe utslag. Men du kan jo kanskje laste opp css filen til den nettsiden du har lokalt da og gjøre de nødvendige endringene på nytt.

Men ser at fks "logoen" skulle vært noen få pixler lengre ned fks. Da kan du jo prøve

#logo (line 161)
{

background-image: url(../images/logo.png);
background-repeat: no-repeat;
width: 203px;
height: 128px;
margin-top:10px;

}

og

#top (line 175)

{
background-image: url(../images/top_bg.png);
background-repeat: repeat-x;
height: 85px;
margin-top:10px;

}

Foreksempel da og se om det gjør noe utslag.
PS: Om du velger det jeg nevnte med å laste opp css fra det lokale templatet så ta en backup av den css filen du har på server da!
Last edited by sone12 on Wed Jan 09, 2008 9:21 am, edited 1 time in total.

jfallsen
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by jfallsen » Wed Jan 09, 2008 11:50 am

:D Hei
Jeg fikk det til når jeg lastet css fila fra min lokal site til mitt websted, også tok jeg selvsagt sikkerhets kopi av den gamle fila men det var likevel det raskeste å gjøre. :pop

Tusen takk for hjelpen

mvh

Jan

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Wed Jan 09, 2008 11:58 am

Bra! Da løste det seg :)

Locked

Return to “Template, CSS og design”