[LØST]CSS writeable?

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

[LØST]CSS writeable?

Post by annebrith75 » Thu Apr 10, 2008 10:28 am

Prøver å forandre koder inni css men under står det please note css must be set to writeable before changes done

Nå prøver jeg å legge inn ny code og HVER gang jeg trykker lagre kommer gamlekoden opp.

Så en eller annen plass må jeg gjøre CSS writeable. Det er snakk om css i Fireboard.

Håper ikke det blir umulig å få svar her.

Last edited by annebrith75 on Thu Apr 10, 2008 12:03 pm, edited 1 time in total.

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: CSS writeable?

Post by sone12 » Thu Apr 10, 2008 10:46 am

Du må sette CMOD til skrivbar på css filen. Foreksempel 777. Dette kan gjøres med flere type FTP programmer.
Kristian P. Granrud - Global Moderator

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Thu Apr 10, 2008 10:52 am

sone12 wrote:Du må sette CMOD til skrivbar på css filen. Foreksempel 777. Dette kan gjøres med flere type FTP programmer.
hvor gjør jeg det?

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Thu Apr 10, 2008 11:05 am

Du trenger et ftp program på maskinen din. Personlig har jeg alltid brukt Dreamweaver så jeg har ikke grunnlag for å annfeale deg et konkret FTP program. En annen ting som kan gjøres for å endre CMOD på filer er om du har tilgang til noen form for kontrollpanel hos webhotellet ditt og at det ligger inne en File manager av noe slag. Da kan det være at det ligger inne en CMOD funksjon der.

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Thu Apr 10, 2008 11:11 am

sone12 wrote:Du trenger et ftp program på maskinen din. Personlig har jeg alltid brukt Dreamweaver så jeg har ikke grunnlag for å annfeale deg et konkret FTP program. En annen ting som kan gjøres for å endre CMOD på filer er om du har tilgang til noen form for kontrollpanel hos webhotellet ditt og at det ligger inne en File manager av noe slag. Da kan det være at det ligger inne en CMOD funksjon der.
der tror jeg jammen meg du sa hva som er feil....jeg skal inn på active24...på min account...der finner jeg det sikkert.

Har ftp men kommer ikke opp mot serveren... om jeg ikke får det til skal jeg ringe active24 support...MEN tror jeg har fått fikset det nå!

takk for at du tenker med...

ps får ikke satt inn avatar her jeg....har jo et lite bilde som er avatar størrelse i [spam] men hver gang jeg laster det opp fra maskina så sier det at det er for stort hihi mindre kan jeg vel ikke få det...

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Thu Apr 10, 2008 11:11 am

Forresten. Kom jo på at det ligger en funksjon innebygd i joomla 1.0.x
Under Global Configuration/server. se Screenshoten min her. Men det koker kanskje ned til at configuration.php også må være skrivbar for at du skal kunne lagre endringene og det hvet jeg ikke om den er hos deg.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Thu Apr 10, 2008 12:02 pm

sone12 wrote:Forresten. Kom jo på at det ligger en funksjon innebygd i joomla 1.0.x
Under Global Configuration/server. se Screenshoten min her. Men det koker kanskje ned til at configuration.php også må være skrivbar for at du skal kunne lagre endringene og det hvet jeg ikke om den er hos deg.
sa akkurat hva du skrev her til duden på active24 og det ble løst...ikke min fortjeneste da hehe...MEN tusen tusen takk for hjelpen!!!

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: [LØST]CSS writeable?

Post by sone12 » Thu Apr 10, 2008 12:07 pm

Men hvet du hva Activ24 gjorde for å sette skriverettighetene? Jeg kom med flere forslag her.

Du kommer garantert til å få flere filer etterhvert som må endres på skriverettigheter. Så da er det kanskje kjipt å kontakte Activ24 for hver gang ;)

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Thu Apr 10, 2008 1:20 pm

Ja fikk vite at jeg hver eneste gang må inn på min account der inne og forandre rettighetene...av en eller annen grunn kommer det bare opp r-w- - - og må jeg sette det til
r-w-r-r- selv.

Noe jeg og mener blir for tungvindt. De skulle se på det og komme med tilbakemelding. :-\

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 3:27 pm

configuration.php den var IKKE skrivbar..forandret den inne på filemanager ...så håper jeg at jeg kan sette denne til løst snart og!! :D :schmock:

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 3:35 pm

nei nå har jeg forandret rettighetene på det meste inne på filemanager...men ennå får jeg den ikke writable....

inne på global configuration er også alt som det burde være....tror jeg da...HVA må til for å få dette gjort???

Noe på css i template jeg kan gjøre???

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 5:00 pm

Siste timen har jeg brukt for å søke på dette her inne...på alle språk jeg snakker...

Norsk, svensk, dansk, engelsk, nederlandsk...spansk....OG jeg finner at flere har samme problem MEn ingen finner ut hva de må gjøre med dette...I hver eneste link ang dette er det rett og slett INGEN svar...hmmm

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Mon Apr 21, 2008 5:08 pm

annebrith75 wrote:Siste timen har jeg brukt for å søke på dette her inne...på alle språk jeg snakker...

Norsk, svensk, dansk, engelsk, nederlandsk...spansk....OG jeg finner at flere har samme problem MEn ingen finner ut hva de må gjøre med dette...I hver eneste link ang dette er det rett og slett INGEN svar...hmmm
Hmmm..jeg hadde tilfeldigvis ftp opplysningene dine og tok meg den frihet i å endre skriverettighetene til skrivbar for deg. Prøv igjen så krysser vi fingrende for at du får lagret endringene nå ;)

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 5:15 pm

Hva hadde jeg da gjort galt...HVOR forandret du rettighetene??? eller var det ikke det du gjorde???

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 5:19 pm

Får ikke forandret dem nei....

hmmmm...prøvde med en fargekode men den hopper tilbake til det den var opprinnelig...MÅ jeg inn på filemanager og forandre dette??? trodde jeg skulle kunne gjøre dette på fireboard css og jeg??? :(

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Mon Apr 21, 2008 5:32 pm

Trodde du snakket om css filen for templatet ditt. Men Prøv igjen du.

Endret skriverettigheter på:
components/com_fireboard/template/default/forum.css

Det her er ekstraservice....og grunn nok til at jeg bør være den som åpner joomla kaken dere har laget;)!

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 5:35 pm

Ja det må jeg da regne med?? DVS at det er du som skjærer første stykke....sender meg ei melding du da om den smaker bra??

OM det viser seg at jeg kan forandre kodene NÅ....så skal du være glad du ikke er her oppi nord....da tror jeg at jeg hadde klemt deg flat haha :D

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 5:37 pm

Nope...får ikke forandret det gitt...skal ikke være lett dette....

Eller forandrer jeg på feil sted??? :-\

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Mon Apr 21, 2008 5:52 pm

Jeg gjorde det bare for deg...skjønte at jeg kunne spare tid på å gjøre det selv....heheh.
Forumet ditt er nå rosa!

Løsning: Forandret da i forum.css filen jeg nevnte i forrige post og erstattet denne blåfargen som ligger i default templatet med din rosa farge;)

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 6:00 pm

Ok forstår herved at jeg har blitt kategorisert av deg til HÅPLØST TILFELLE :D :D

Er det nå jeg skal takke??

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Mon Apr 21, 2008 6:11 pm

annebrith75 wrote:Ok forstår herved at jeg har blitt kategorisert av deg til HÅPLØST TILFELLE :D :D

Er det nå jeg skal takke??
Jeg satt med løsningen og hadde tilgang til nettsiden din via FTP login jeg har fått av deg tidligere.
Tenkte at det var greit at jeg løste det på 2 sekunder for deg og dermed lot jeg deg slippe å sitte å erge deg lengre med problemet. Så ja, jeg ville nok takket nå. Men det er du jo flink til å gjøre! hehehehPMeheheheeh!
Last edited by sone12 on Mon Apr 21, 2008 6:44 pm, edited 1 time in total.

annebrith75
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by annebrith75 » Mon Apr 21, 2008 6:15 pm

*klemmerpåkristian*

tusen takk!!! :D

Locked

Return to “Template, CSS og design”