3 forskjellige templates

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: Per Yngve Berg, sone12

Locked
kjetilengen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

3 forskjellige templates

Post by kjetilengen » Fri Apr 11, 2008 10:31 pm

Jeg har en Joomla-installasjon som krever 3 forskjellig templates. Siden deles opp i konsterter, festival og arrangement. Konserter og arrangement bruker samme template, mens førstesiden og festival har hver sin. Jeg har satt opp at template til hovedsiden er assigned til mainmenu | Home, mens festival-template er assigned til festival-menyen. Det som er problemet mitt nå er at hvis jeg oppretter innhold som ikke er linket i menyen, men i en artikkel kommer dette opp i template for førstesiden. Finnes det noen måte å unngå dette på?

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: 3 forskjellige templates

Post by sone12 » Sat Apr 12, 2008 9:50 am

kjetilengen wrote:....problemet mitt nå er at hvis jeg oppretter innhold som ikke er linket i menyen, men i en artikkel kommer dette opp i template for førstesiden. Finnes det noen måte å unngå dette på?
Hva mener du med innhold som er linket i en artikkel?
Har du hooker av i parameterene for artikklene "show on frontpage"?
Kristian P. Granrud - Global Moderator

kjetilengen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by kjetilengen » Sat Apr 12, 2008 4:55 pm

Tror det enkleste er å vise. Du finner siden på http://www.raumarock.com. Åpningssiden der har en template, klikker du på festival kommer du til template nummer 2 og velger du enten konsert eller arrangement er det template nummer 3. Under Festival -> Øresus er det listet opp 5 band. I denne listen hadde jeg planer til å linke til en artikkel for hvert band som inneholder mer info om de. Når jeg gjorde det åpnet siden seg med templaten til åpningssiden, siden den er assigned til 'mainmenu | Home'. mainmenu | Home er linket til component Frontpage. Forstår?

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Sat Apr 12, 2008 5:15 pm

Det er vel heller det at "de 5 bandene" bruker "template nr 1" fordi den står som default. Ikke nødvendigvis fordi den er assigned til "Home" for det er den vel ikke? Om du tenker litt rundt det så kan du kanskje assigne "template 1" til Home og sette det templatet som disse 5 bandene skal bruke som default. Ikke sikker på dette, men tenker meg til at det kan prøves slik som jeg forklarte nå.
Kristian P. Granrud - Global Moderator

Locked

Return to “Template, CSS og design”