Endre css

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: Per Yngve Berg, sone12

Locked
hassajo
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Endre css

Post by hassajo » Sun May 11, 2008 8:12 pm

Hei.
Prøver å få endret css på min nettside, men får det ikke til... Får bare lagring feilet.

Har prøvd å lese meg frem til det her på forumet, men finner ikke noe som kan hjelpe meg.

Skulle ha endret logo og footer.

Problemet er at det ikke er meg som laget siden den gang jeg fikk den, så har ikke alle mappene på min data, må gå inn på admin siden, og da blir jeg usikker på hvordan jeg endrer den..

Siden ligger her: http://www.tjenepenger.org
Skulle ha endret der det står TJENE PENGER til IMAXI.NO
også skulle jeg endret footer til copyright Imaxi.no

Noen som kan hjelpe meg?

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: Endre css

Post by sone12 » Sun May 11, 2008 9:15 pm

hassajo wrote: Skulle ha endret der det står TJENE PENGER til IMAXI.NO
også skulle jeg endret footer til copyright Imaxi.no
Ingen av spørsmålene dine her har noe med css å gjøre. Så tittelen din ble litt missvisende.

Endre "tjene penger" til "Maxi" gjør du i backend.
Konfigurasjon/nettsted/ Her finner du et feldt hvor du da endrer navnet på nettstedet.

Copyright endrer du i index.php filen for templatet ditt. Men skal du endre copyrighten i bunnen så må du være sikker på at det ikke strider mot dem som har copyright på templatet ditt pr. dags dato. Men du hvet hvem som har laget templatet så dette finner du ut av selv.
Prøver å få endret css på min nettside, men får det ikke til... Får bare lagring feilet
Om du har problemer med å lagre endringer generellt så har dette trolig nok med skriverettigheter å gjøre. Så da må du endre skrive rettighetene på den aktuelle filen eller mappen.
Kristian P. Granrud - Global Moderator

hassajo
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by hassajo » Sun May 11, 2008 10:06 pm

Tusen takk:)
Løste seg med navnet nå, da gjenstår bare å endre footer... prøver å prøver, men får det ikke til..
Leste innlegget av noen her med samme problem, hun fikk dette løst, men jeg forstod ikke helt hva hun/du gjorde...
Kan dette forklares på en enkel måte? Eller evt hjelpe meg med å gå inn på siden min i 5min?

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Sun May 11, 2008 11:19 pm

da gjenstår bare å endre footer... prøver å prøver, men får det ikke til..
Leste innlegget av noen her med samme problem, hun fikk dette løst, men jeg forstod ikke helt hva hun/du gjorde...
Kan dette forklares på en enkel måte?
Foreslår at du ber om en bedre forklaring i den tråden du snakker om, som står som Løst.

PS: Når du referere til andre tråder i forumet så er det flott om du legger ved en link til topicen du snakker om ;)
Kristian P. Granrud - Global Moderator

Locked

Return to “Template, CSS og design”