Flere "sidetyper" i template

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
oddhNP
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Wed Nov 08, 2006 8:54 pm

Flere "sidetyper" i template

Post by oddhNP » Wed Oct 01, 2008 11:14 am

Hei,

jeg har kjøpt en enkel template på web som jeg benytter med stor tilfredshet på siden min. Den har en forside som består av tre kolonner, og på de andre sidene er der to kolonner, en hovedkolonne som fyller ca. 75% av bredden og en smalere høyrekolonne hvor jeg plasserer diverse moduler.

Men nå ønsker jeg å legge inn en ny innholdstype der jeg ikke vil ha noen ting på siden av hovedinnholdet. Jeg ønsker altså å kunne velge for enkelte "content items" at dette er en innholdstype som ikke skal ha noen høyrekolonne. Er dette noe som er mulig i Joomla 1.0.x? Gjøres det ved å legge inn en ny slags template kanskje?

Hjertelig takk for hjelpen!

Mvh.
Odd Harald Hansen
http://www.geophoto.no

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Flere "sidetyper" i template

Post by sone12 » Wed Oct 01, 2008 11:51 am

Mulig jeg missforstår deg nå. Men har du prøvd å lage et menypunkt og deretter velge at ingen moduler skal vises på right og left module-position på dette menypunktet?
Kristian P. Granrud

oddhNP
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Wed Nov 08, 2006 8:54 pm

Re: Flere "sidetyper" i template

Post by oddhNP » Wed Oct 01, 2008 12:49 pm

Hei,

vet ikke om vi mener det samme med menypunkt, men jeg har prøvd å lage en ny "knapp" på min hovedmeny, og så lage "underknapper" der (har en slags ekspanderende meny), men finner ikke noen opsjoner for det du nevner der? Prøvde nå også å lage en ny meny, og så gjøre tilsvarende der, men det fungerer likt.
Jeg har også leita under "Site Modules", men finner ikke noe slikt der.

Jeg har altså versjon 1.0.8 - kan det være noe funksjonalitet jeg mangler?
Eller forstår du meg slik at jeg bare ønsker kolonna til høyre for hovedkolonna skal være tom? Det er ikke hve jeg ønsker, jeg vil at hovedkolonna skal fylle 100% av template-bredden på disse sidene, slik at en iframe som jeg skal benytte her kommer midt på.

Takk for hjelpen!


Locked

Return to “Template, CSS og design”