margin rundt bilde, feil med IE7?

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
smy2
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Aug 19, 2008 7:36 pm

margin rundt bilde, feil med IE7?

Post by smy2 » Thu Oct 02, 2008 3:31 pm

IE7 gjør marginen fra et bilde til et annet objekt/tekst for stor. Firefox og Opera gjør det riktig, har ikke testet med andre nettlesere. Jeg bruker multithumb. Gjelder horisontal avstand mellom bilder i galleri (vertikal er ok) og margin ved float.

Har funnet at IE5/6 hadde problemer som skal være rettet opp i IE7. Er det flere IE bugs her?

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: margin rundt bilde, feil med IE7?

Post by sone12 » Fri Oct 03, 2008 6:14 am

Det kan nok løses med med litt fiksing i css. Men gi oss en url til siden din, da kan det bli lettere for folk å hjelpe deg.
Kristian P. Granrud

smy2
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Aug 19, 2008 7:36 pm

Re: margin rundt bilde, feil med IE7?

Post by smy2 » Sun Oct 05, 2008 8:30 pm

http://www.fjellinordvest.net

Har lagt inn 5px margin i body/template slik jeg slipper at tekst og bilder flyter sammen, men det gir litt krøll der andre bilder lastes (fx front-end editoren). FF/Opera leser 5px, IE ordner 8px kan det se ut som. Best synlig på sider som har miniatyrbilder i kolonner, se fx http://fjellinordvest.net/content/view/311/1/ der horisontale og vertikale avstander mellom miniatyrbildene skal være lik.

Edit:
Ved en w3c sjekk får jeg opp at det er 2 feil pr bilde, cellpadding='3' kommer fra multithumb. Så da mener jeg å ha isolert problemet. Se f.eks her.
Tar likevel mot innspill, har ikke all verdens kompetanse på området. :pop

smy2
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Aug 19, 2008 7:36 pm

Re: margin rundt bilde, feil med IE7?

Post by smy2 » Tue Oct 07, 2008 8:34 am

cellpadding='3' ligger i multithumb php-filen, endrer jeg ''3 til '0' skjer ingenting. Er like langt :geek:

Code: Select all

$gallery = "<table class='$thumbclass' width='100%' cellspacing='0' cellpadding='3' border='0'>";
      $style = in_array($align, array('left', 'right')) ? " style='float:$align'" : '';
	  $gallery = "<table class='$thumbclass' $style cellspacing='0' cellpadding='3' border='0'>";


Locked

Return to “Template, CSS og design”