Newbie CSS trøbbel/Internet Explorer

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: Per Yngve Berg, sone12

Locked
mactosh
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Newbie CSS trøbbel/Internet Explorer

Post by mactosh » Tue Aug 01, 2006 7:47 am

Hei, etter å ha sittet en del timer og forsøkt å finne ut hva som er feil, kaster jeg ut spørsmålet her.
Jeg opplever plutselig at alt til venstre for main menu blir dyttet ned under menyen i IE på pc/mac. Jeg har lekt meg litt med #content_outer for å forsøke å få midtfeltet større men opplevde at ved å øke bredden her fikk jeg samme feil i FireFox. Men når jeg setter verdien tilbake til det originale (635) er feilen der fortsatt i IE.

Jeg bruker rhuk_solarflare som template. Jeg har lagt ved css og html fila samt en skjermdump som viser problemet.

I tillegg lurer jeg på hvilke triks jeg må trå til med for at tekst skal fremstå mer normalt i IE, der er jo fontene HUGE.

Mye på en gang. Hvis noen gidder å se på det og evt gi meg tips oom hvor jeg kan finne mer om disse spørsmålene evt. noen hint om hvordan jeg kan løse det hadde jeg satt pris på det.

På forhånd takk.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Øystein M
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Newbie CSS trøbbel/Internet Explorer

Post by Øystein M » Tue Aug 01, 2006 8:26 am

Det blir bare et "longshot". Jeg har aldri basert meg på denne templaten. Hva med å justere #right_outer (eller å angi bredden som auto eller i prosent).
Øystein M
VOTE FOR JOOMLA!, UK LINUX AWARDS: http://snipurl.com/xhga
Vote for Joomla! NOW http://www.packtpub.com/article/final_five_joomla

mactosh
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Newbie CSS trøbbel/Internet Explorer

Post by mactosh » Tue Aug 01, 2006 8:40 am

Yeps :D Takk for tipset, det fikset plasseringa av content i IE. Da skjønner jeg litt mer av hva som styrer hva i templaten.

Locked

Return to “Template, CSS og design”