magic_quotes problemer

Sikkerhet i Joomla - og tilhørende elementer som server etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
MrMoon
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Thu Apr 20, 2006 9:44 pm
Location: Oslo
Contact:

magic_quotes problemer

Post by MrMoon » Wed Jan 24, 2007 9:09 am

Kan noen hjelpe meg med dette?

Jeg hjelper en venn med installasjon av Joomla. Etter lang tids masing på hans danske (!) host, fikk jeg endelig en server som støttet tilstrekkelig til å installere. Har nå 1.0.12 oppe og går. Men - jeg får ikke endret følgende feilmeldin:

PHP magic_quotes_gpc setting is `OFF` instead of `ON`

Har lest foruminnlegg i to dager i strekk, men alle ender opp med enten å fixe dette, eller bytte host. Så jeg sendte min venns host en epost, spurte om dette var noe de kunne hjelpe meg med - og de sa nei. Det er derimot ikke snakk om å bytte host for min venn, så jeg må komme meg rundt dette.

Bla lar det seg ikke gjøre å installere komponenter, templates osv... hvilket gjør Joomla lite interessant for oss.
Det merkelige er at jeg har to andre sider, pluss noen bekjente, som alle kjører på 1.0.12 og ikke har hatt noe problemer med det.
"Flukt er det motsatte av forsvar, til feighet er ingen forpliktet"
- Dr.Juris. Prof. Per Augdahl -

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: magic_quotes problemer

Post by rued » Wed Jan 24, 2007 1:15 pm

MrMoon wrote: Bla lar det seg ikke gjøre å installere komponenter, templates osv... hvilket gjør Joomla lite interessant for oss.
Det er dessverre ofte problemer med billige utenlandske leverandører..
Men om du har problemer med å få kjørt Joomla! vil du nesten garantert møte på problemer i andre php-applikasjoner også før eller siden.
Det merkelige er at jeg har to andre sider, pluss noen bekjente, som alle kjører på 1.0.12 og ikke har hatt noe problemer med det.
Hos samme leverandør, på samme server?
I så fall er det vel stor sjanse for at dere har gjort noe på området som påvirker Joomla!, og da kan det kanskje være hjelp i å slette alt og starte om - med mindre leverandøren har begrenset akkurat denne kontoen av noen grunn?

Men dere kan først prøve å legge til følgende i .htaccess-fila i Joomla!-rot:

Code: Select all

php_flag magic_quotes_gpc on
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Sikkerhet”