Blir nektet å logge meg inn som kunde i egen nettbutikk

Sikkerhet i Joomla - og tilhørende elementer som server etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
bingmannen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 133
Joined: Tue Jun 12, 2007 6:13 pm
Location: Oslo, Norway
Contact:

Blir nektet å logge meg inn som kunde i egen nettbutikk

Post by bingmannen » Thu Dec 06, 2007 11:58 am

Jeg har opprettet en testkunde i nettbutikken min, og logger meg inn på denne kontoen flere ganger daglig. Jeg har også lagt inn en del testordre på denne kontoen. I dag ble jeg nektet innlogging, og fikk opp denne beskjeden:

"Technical Support

Your request was intercepted by security software which protects the Web site you visited from malicious activity, such as hackers, spam and viruses. We apologize for the inconvenience, but your request matched a profile of suspicious activity. This problem is usually quite easy to fix.

Your computer's IP address was determined to have recently sent spam or engaged in malicious activity as reported by a third-party monitoring service. This means your computer is most likely infected with viruses or other malicious software. See below for more information and removal instructions.

Your request was blocked because of malicious automated requests received from your computer's IP address.

This problem may be caused by viruses or spyware on your computer, or by malicious software that pretends to be anti-virus or anti-spyware software. Ensure that you have REAL anti-virus and anti-spyware software on your computer, that they are kept up-to-date, and that you have run a full system scan using each tool. Once your system is cleaned of viruses and spyware, please try your request again.

The free Google Pack provides trustworthy anti-virus and anti-spyware software. Firefox with Google Toolbar

Blacklist Reason(s):

If the above suggestions fail to resolve the problem, click Back and contact the e-mail address you were given for further assistance."

Beskjeden ligger på denne siden: http://www.ioerror.us/bb2-support-key?k ... -1366-73cd

Jeg har installert BadBehaviour spambot blocker, og ut i fra ovenstående url ser det ut til at det er denne som mistenker meg for å gjøre noe galt på mitt eget nettsted.

Er det mulig å lære BadBehaviour at jeg ikke er noen trussel for min egen side? Eller blir jeg nødt til å "upublisere" den når jeg skal logge inn testkunden min?

Ellers kan jeg jo alltids opprette en ny testkunde.

Jeg tviler på at pc-en min har virus eller andre "sykdommer". Jeg har Norton 360 som følger godt med, og Ad-Aware har heller ikke funnet noe galt.
Odd-Eirik Eriksen
Web Editor - Web Marketer
http://www.active24.no

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Blir nektet å logge meg inn som kunde i egen nettbutikk

Post by sone12 » Fri Dec 07, 2007 12:28 am

Unpublish BadBehaviour og se om det hjelper ;)
Kristian P. Granrud

User avatar
bingmannen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 133
Joined: Tue Jun 12, 2007 6:13 pm
Location: Oslo, Norway
Contact:

Re: Blir nektet å logge meg inn som kunde i egen nettbutikk

Post by bingmannen » Mon Dec 17, 2007 6:15 pm

Joda, jeg kommer meg inn etter å ha unpublished BadBehaviour. Men er det ingen annen løsning...?
Odd-Eirik Eriksen
Web Editor - Web Marketer
http://www.active24.no


Locked

Return to “Sikkerhet”