AltHelse

Vis frem en Joomla-side du har laget eller vært med å lage.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
mofrjo
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Mon Jan 12, 2009 10:41 pm

AltHelse

Post by mofrjo » Mon Jan 12, 2009 10:48 pm

Nettadresse: http://www.althelse.com

Joomla!-versjon: 1.5

Mal (Template): AltHelse er utformet i stor grad etter eget design. Men har hentet inspirasjon fra joomlarts JA sandine..

Utvidelser (Komponenter, Moduler, Mambots):

Jomsocial - Nettsamfunn
Fireboard - Akkurat nå ligger en uferdig versjon ute... Vi skal ha phpbb3 og sliter litt med å integrere den med jomsocial.. Men det kommer det kommer :)
Garys cookbook - Matoppskrifter
Linx - Linkbyttesystem
Marketplace - Markedsplass (ikke publisert enda)
Alphacontent - Artikler A-Å Sliter litt med ÆØ og Å i artikler som ble publisert på de gamle 1.0 sidene.. Mens nye artikler og artikler fra sidene før vi benyttet joomla fungerer med ÆØ og Å.. Må også finne språkfil til søkefunksjonen og finne en måte å fjerne AC-weblinks på.... Hmmm
Eventlist - Aktivitetskalender
xmap - Sidekart
Glossary - Alternativt Leksikon... denne har vi bygd en del om slik at den passet til vårt bruk.. Eneste jeg er litt irritert på er at det ikke går an å få alle termene fra alle kategoriene som en default på førstesiden.. Det hadde vært helt krem!
News portal ijoomla - Forsiden viser nyhtene med newskomponenten fra ijoomla.. Prøvde først Magazine komponenten til ijoomla, men det ble altfor mye knot...
Myblog - Blogg/dagboksystem
Jomcomment - Kommentarsystemet
Communicator - AltHelseposten

+ tilhørende "latest" moduler til de fleste komponenter.

Spesialtilpasninger:
ESP testen og Spåfunksjonen med tarot har vi bygd selv slik at de kunne funke i joomla. Det kommer også en dagens kort modul, bmi kalkulator, terminkalulator osv.

Andre egenskaper:
Alphapoint Vi har også installert alphapoint og gir brukerne poeng for alle aktivteter. Poengene kan byttes i tilbud, rabatter osv på sikt.. Ser etter muligheten for å integrere glossary, garys cookbook, phpbb3 og eventlist i alphapoint også..

Tre (minst) spesifiserte områder av siden som jeg vil ha tilbakemelding på (design, kode, bilder/grafisk osv.):

Design
Funksjonalitet
Leksikonet


Andre kommentarer:
Siden er hele tiden under utbedring... da begge som jobber med sidene har barn og arbeid ved siden av går det ikke unna på 1-2-3 selv om vi kunne ønske det :)

Nå leter vi etter noe som kan brukes til ekspertpanel.. har lett overalt men vet ikke hva jeg kan bruke. Komponenten må tillate at brukerne kan stille enkle spørsmål gratis mot at spørsmål/svar blir publisert anonymt. Mot et gebyr kan man stille spørsmål å få hjelp av fagpersonene helt uten at det vises uttad.

Ikke spør meg om koding og sånt.. Jeg er ikke webmasteren... jeg er "wannabe redaktøren" og "leker litt webmaster i ny og ne" Men jeg videreleverer selvfølgelig spørsmål osv :)

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: AltHelse

Post by sone12 » Wed Jan 14, 2009 4:11 pm

flott side dette. Oversiktlig og grei, masse innhold.
Skulle jeg allikavel muligens peke på noe så er det at dere har en "skyskraper" annonse på høyre side. Ved 1024px bredde (på skjerm) så forsvinner den godt under selve siden.
Kristian P. Granrud

FoxM
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sat Jan 03, 2009 12:32 am
Contact:

Re: AltHelse

Post by FoxM » Wed Jan 21, 2009 6:12 pm

Som Sone12 sier, flott nettsted.
Men ser det er et lite transparent problem med"mainnav-active.gif".
Joomla kompetanse | Søkemotoroptimalisering
http://www.foxmedia.no

spellemannen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 47
Joined: Wed Mar 18, 2009 6:52 pm
Location: Oslo

Re: AltHelse

Post by spellemannen » Wed Apr 08, 2009 6:45 am

Siden er fin og gir et rolig inntrykk og er oversiktelig, hadde det ikke vært for mange overdimensjonerte bannere som, etter min menig, skjemmer ut hele inntrykket (DU?) . Det er fortsatt mange funksjoner som ikke fungerer. (du har også en kommentar ang. Footer som du bør ta alvorlig)
Når du er ferdig med dette tror jeg at du får en Exelent side. Godt med relatert innhold. Totalt sett så er det en bra side som kan bli mye bedre. :)
Når du hjelper andre, hjelper du deg selv.
Når du hjelper deg selv, tenk da også på de andre,
som igjen tenker på deg!?


Locked

Return to “Fremvisning av sider (Show off)”