Info om hagedam

Vis frem en Joomla-side du har laget eller vært med å lage.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
tekkjeskj
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sun Mar 08, 2009 9:13 pm

Info om hagedam

Post by tekkjeskj » Tue Apr 07, 2009 11:59 am

Nettadresse: http://www.tropex.no

Joomla!-versjon:
1.5.10

Mal (Template): REDEVO_BEEP (Red Evolution)

Utvidelser (Komponenter, Moduler, Mambots):
Google Maps
Joomslide
Litt usikker på hvilke utvidelser jeg egentlig har tatt ibruk, da det har vært endel prøving og feiling.

Spesialtilpasninger: har prøvd å koble inn litt Zen-Cart, men ikke kommet i mål. En sidebox vises med innhold fra Zen-Cart, men linkingen blir feil, da det åpnes i samme box.

Andre egenskaper:Har Georeferert endel sider, som jeg tror brukerne setter pris på, (er det noe i nærheten av der jeg bor) Har anonymisert geotaggingen slik at nøyaktigheten bare er utifra postnummer.

Har problemer med å plassere bilder riktig, dette skyldes at jeg bruker joomslide, sammen med JCE editor. Venter på en løsning, hvis ikke må jeg finne en erstatning for joomslide.

Tre (minst) spesifiserte områder av siden som jeg vil ha tilbakemelding på (design, kode, bilder/grafisk osv.):
Hastigheten på nettsiden, er dette OK, eller bør dette forbedres.
Designet, er det lett og finne frem, og lese.
Layout og bilder, er disse bra nok til at man blir interrisert i å lese mer.
Ser du noen direkte feil (Ikke skrivefeil), som jeg ikke ser.


Andre kommentarer:
Jeg vil etterhvert legge inn flere bilder i artiklene, men inntil konflikten mellom joomslide og JCE editoren, vil jeg vente til jeg finner en løsning, dumt og bruke mye tid på ting som må gjøres på nytt.
Til dere som synes skrivefeil er "fy", så vet jeg at det er endel av dette, jeg savner en Spellchecker som jeg kan bruke i JCE editoren. Men skal selfølgelig prøve å gjøre litt rettskrivning selv også. Nå er ivertfall nettsiden oppe, så kan jeg begynne og forbedre den.

På forhånd takk for tilbakemeldinger.

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Info om hagedam

Post by sone12 » Sat Apr 11, 2009 11:21 am

Hastigheten på nettsiden, er dette OK, eller bør dette forbedres.
Hastigheten er helt kurrant.

Layout og bilder, er disse bra nok til at man blir interrisert i å lese mer.
Legg inn litt margin rundt bilder. Nå står teksten klint inntil, og det ser aldri bra ut.

Ser du noen direkte feil
Sjekk "Tilbud [mer]" i "tilbud modulen. Når man trykker teksten åpnes en hel nettside inne i den modulen ser det ut som.
Kristian P. Granrud

toyni
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 77
Joined: Mon Oct 20, 2008 8:18 am
Location: Hebnes i Ryfylke

Re: Info om hagedam

Post by toyni » Mon Apr 13, 2009 7:55 pm

Når eg sit her med ein berbar pc med ein 17" skjerm, så må eg skrolle sidelengs for å få med meg heile sida di. Aldri kjekt. Og når eg går inn på feks Dam I Lommedalen, så ligg bilda i hytt og pine.

Når det gjeld retteprogram: I Firefox kan du legge inn ordbok som sjekkar skrivefeil, og den skal vel kunne hjelpe deg uansett kva program du bruker.

Elles ser det ryddig og greitt ut, viss ein ser bort frå dette med Tilbud som er nemnt over her.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Info om hagedam

Post by rued » Mon Apr 13, 2009 9:08 pm

toyni wrote:Når eg sit her med ein berbar pc med ein 17" skjerm, så må eg skrolle sidelengs for å få med meg heile sida di. Aldri kjekt.
Jeg undrer hvilken oppløsning du har på denne 17" skjermen din, og har du evt en bred sidemeny på skjermen?
Fordi det er ingen problem her i tester ned til 1024x768, som er vanlig på gamle 15-17" CRT skjermer. Skjermstørrelse alene sier lite om hva du ser, og om siden burde justeres.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

toyni
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 77
Joined: Mon Oct 20, 2008 8:18 am
Location: Hebnes i Ryfylke

Re: Info om hagedam

Post by toyni » Tue Apr 14, 2009 10:57 am

Eg har 1280 x 763 i oppløysing og ingen sidemeny oppe. Hm, pussig.

tekkjeskj
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sun Mar 08, 2009 9:13 pm

Re: Info om hagedam

Post by tekkjeskj » Tue Apr 14, 2009 10:46 pm

Takk for innspill,

Problemene med bilder skyldes problemer med JCE editor sammen men joomslide.
Håper noen som er flinkere en meg på PHP grier å fikse det, hvis ikke må jeg finne en ertatning for Joomslide. Jeg har intill videre ikke lagt så mye arbeid i å få bildene i artiklene til å bli satt opp riktig.
Da det uansett blir feil foreløpig.

Når det gjelder Tilbud [mer] så er dette hentet fra Zen-Cart sidebox, og jeg sliter med å få laget en varient som åpner linkene i nytt vindu, tror jeg blir nødt til å fjerne dette, da det ikke gir noen mening så lenge jeg ikke får rettet det.

Med tanke på oppløsning, så virket dette fenomenet rart, har ikke testet det selv, men hvis nettleseren er satt til å vise ekstra stor skrift så kan man kanskje få problemer.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Info om hagedam

Post by rued » Tue Apr 14, 2009 10:54 pm

tekkjeskj wrote:Når det gjelder Tilbud [mer] så er dette hentet fra Zen-Cart sidebox, og jeg sliter med å få laget en varient som åpner linkene i nytt vindu, tror jeg blir nødt til å fjerne dette, da det ikke gir noen mening så lenge jeg ikke får rettet det.
Ta en kikk på modulene til JZen: http://extensions.joomla.org/extensions ... 01/details
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

tekkjeskj
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sun Mar 08, 2009 9:13 pm

Re: Info om hagedam

Post by tekkjeskj » Fri Apr 17, 2009 11:16 am

Takk for tipset Rued,

Har lest og sett litt på det, men har funnet ut at jeg avventer tettere integrering mellom Zen-Cart og Joomla til Zen_cart kommer i ny utgave, har skjønt at det er endel endinger som påvirker tilleggsmoduler, så da tar det sikkert litt tid etter et Zen 2.0 er ferdig til 3 parts løsninger går på denne versjonen. Du er kanskje igang med norsk språkfil til 2.0 allerede.

Takk for alt arbeid du legger ned både her og på Zen, skulle gjerne bidratt i sterkere grad selv, men har ikke kunnskapen.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Info om hagedam

Post by rued » Fri Apr 17, 2009 12:35 pm

Tja, ikke så mye vits å vente så lenge Zen Cart 1.3.8/9 ennå vil bli støttet i lang tid fremover.

2.0 er ikke ute i beta ennå og er nok lite å vente på for øyeblikket, bedre å bruke det som finnes og virker. Som du sier vil det ta tid før tredjepartsutvidelser (og språkfiler) blir klare etter at 2.0 kommer, og muligens vil den også behøve litt "modningstid" etter utgivelse - før de verste småfeilene er luket ut.

Takk for ros. :-[
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Fremvisning av sider (Show off)”