Hjemmeside for lite teater

Vis frem en Joomla-side du har laget eller vært med å lage.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
svenderichsen
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Thu Mar 01, 2012 9:58 pm
Location: Oslo
Contact:

Hjemmeside for lite teater

Post by svenderichsen » Thu Mar 01, 2012 10:57 pm

http://www.skuespillerstudio.no

Joomla!-versjon: 1.7

Mal (Template): En modifisert utgave av HotCars.

Utvidelser (Komponenter, Moduler, Mambots): KunenaForum, JLTicketCenter, Extended Menu, HikaShop (nede for øyeblikket).

Spesialtilpasninger: Endret alle fonter og farger i malens CSS, endret logostørrelse og størrelse på enkelte områder i malen, blant annet under hovedmenyen og bildet til høyre.

Dette vil jeg ha tilbakemelding på:
Fungerer designen, rettet mot et ungt publikum tror du?
Hva syns du om krysset som logo, og funker det med "slurveskrift"?
Hva syns du om facebook og bloggerknappene? Om jeg skal lage en til, hva er det?
Er det lett å finne fram på siden?
Øverst til høyre over det lille krysset er det en knapp som ikke virker, den vil gjøre det når joomFish blir klart for Joomla 1.7, kan dere anbefale et alternativ til JoomFish i mellomtida?
Det lille krysset til høyre tenker jeg å bytte ut med noe annet, virker litt malplassert, forslag?
Noe annet jeg burde tenke på? (alt fra komponenter til kode til grafikk)


Takker for alle svar av alle størrelser :)

Svend

svenderichsen
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Thu Mar 01, 2012 9:58 pm
Location: Oslo
Contact:

Re: Hjemmeside for lite teater

Post by svenderichsen » Sun Mar 04, 2012 10:22 pm

Tusen takk for konstruktivt svar! Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at det svarte gulvet skulle dekke den øverste delen av siden, der logo og header er. Men jeg har hatt problemer med å isolere den delen av malen og finne koden der jeg kan få gjort akkurat det. Er ikke så stødig i html enda. ;) Når det kommer til de klassiske teatermaskene har vi valgt å styre unna de i denne omgang. De er rett og slett litt i overkant klisje, men om jeg får en god ide til å integrere dem i et logodesign av en form så kanskje de kommer opp. :)

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Hjemmeside for lite teater

Post by sone12 » Tue Mar 06, 2012 6:29 am

Syntes det å stilrent og pent ut. Personlig ville jeg nok latt den sorte "headeren" dekke full bredde. Pr. dags dato er det et hvitt tomrom som skriker etter å bli fyllt ;)


Ellers ville jeg oppgradert til Joomla! 2.5 omgående.
Du spør forresten etter alternativ til JoomFish? En alternativ løsning er jo å bruke den innebygde "teknikken/funksjonen" som er kommet inn fra og med versjon 1.6.x =>.
Se dokumentasjon. Language Switcher Tutorial for Joomla 1.6: http://docs.joomla.org/Language_Switche ... Joomla_1.6
Kristian P. Granrud


Locked

Return to “Fremvisning av sider (Show off)”