Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Vis frem en Joomla-side du har laget eller vært med å lage.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
selvfiks
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sat May 25, 2013 4:02 pm

Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Post by selvfiks » Sat May 25, 2013 4:16 pm

Hei kjære joomla brukere. Som dere, er jeg en dedikert bruker av joomla selv om jeg har vært borti wordpress før.

Jeg begynte arbeidet på min nettside http://www.Selvfiks.net i april 2012 og lanserte siden i desember 2012. Siden går i hovedsak på "hvordan man gjør ting selv". Jeg er ingen ekspert på script, så har brukt det som er tilgjengelig av "utvidelser" og fotoredigering. Litt script kan jeg, men det er grunnleggende html.

Som dere sikkert raskt merker når dere besøker siden min, så har jeg brukt standard joomla template.

Nettsiden har pr. dags dato 133 fans på facebook, som er jeg ydmyk fornøyd med, men man ønsker selvfølgelig flere lesere til nettsiden daglig.

Jeg har gjort det slik at jeg prøver å publisere en ny artikkel hver tirsdag og fredag.

Grunnen til at jeg har opprettet dette emne her i dette forumet, er fordi jeg ønsker tilbakemelding fra dere joomla folk som har vært i "bransjen" en stund og som kan sikkert mer script enn meg.

Jeg ønsker gjerne tilbakemelding på innhold og utseende. Jeg tar imot både ris og ros. Og jeg tar gjerne inn tips om hvordan man kan øke antall besøkende og forbedringspotensialer.

Til info har selvfiks.net pr. dags dato 130 sider indiksert hos google. En mobilversjon, samt apple icon vennlig.

Det foreligger en del sikkerhetsscript for å beskytte nettsiden, men det er ikke synlig for brukerne, og påvirker ikke brukeropplevelsen.

Jeg ser frem til deres tilbakemelding ;)

Siden kan nåes her: http://www.selvfiks.net :D

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Post by sone12 » Tue May 28, 2013 6:48 am

selvfiks wrote:Tilbakemelding på innhold og utseende
• Syns kanskje den sorte logoen på mørk blå bakgrund ikke var helt delikat eller innbydende.
• Reklamebannere tar for mye oppmerksomhet og henger og slenger litt sånn i utakt med annet innhold. Oppstår som rotete når du i tillgg har animerte bannere. Med andre ord...det første jeg la merke til på siden din var reklamebannere som blinket. Det er ikke slik at jeg ikke liker reklame ads, men de bør tilpasses og brukes slik at det ikke forstyrrer.
• Tror jeg ville strippet vekk noe av inforen på artikkelene, f.eks:
Kategori: Hjem
Sist oppdatert lørdag 25. mai 2013 02:14
Publisert fredag 24. mai 2013 19:34
Skrevet av Administrator
• Du har både "Forside" menypunkt og "Hjem" menypunkt i samme meny module. Overkill?

• Du har mange interessante artikler på siden. Bare synd at det er reklamen på siden som stikker seg ut ;)
Kristian P. Granrud

selvfiks
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sat May 25, 2013 4:02 pm

Re: Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Post by selvfiks » Fri Jun 07, 2013 12:51 pm

Takk for tilbakemelding. Jeg skal se hva jeg kan gjøre med designet og skal følge de råd jeg har fått av deg. Kommer tilbake, når jeg har gjort det :-)

Når det kommer til hjem og forside menypunktene er det faktisk to forskjellige ting.

Forside, tar deg til forsiden, mens "Hjem" er en artikkel kategori for hjem relaterte ting, i likhet med teknologi kategorien, osv. Noen forslag til andre navn på "Hjem" Kategorien?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Post by rued » Fri Jun 07, 2013 2:00 pm

Bytte batteri og olje i hjemmet? Ulogisk.
'Hus og hjem' (el. 'Hus og hage') er det mest vanlige å bruke tror jeg, med 'Bil og motor' som egen avdeling.

;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

selvfiks
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sat May 25, 2013 4:02 pm

Re: Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Post by selvfiks » Sat Jun 08, 2013 10:36 pm

Da har jeg foretatt de endringene dere har foreslått.

Jeg har kuttet ned på infoen.
Har endret fargen på bakgrunnen til logoen.
Fjernet den øverste reklamebanneren, for å få mer fokus på innholdet.
Lagt til kategori "Bil og Motor" og endret kategori "Hjem" til "Hus og Hjem".

Jeg syntes det ble bra. Hva synes dere?

Mitt største ønske er å få selvfiks til å se mer ut som de andre nettavisene (vg, db, nettavisen, osv.) De har forsåvidt likt design hele gjengen på deres template. Noen forslag til hvordan jeg kan få selvfiks til å se slik ut?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Post by rued » Sun Jun 09, 2013 9:51 am

selvfiks wrote:Jeg syntes det ble bra. Hva synes dere?
Bedre ja, men øynene "suges til" den mørkeblå og domminerende toppen. :)
Mitt største ønske er å få selvfiks til å se mer ut som de andre nettavisene (vg, db, nettavisen, osv.) De har forsåvidt likt design hele gjengen på deres template. Noen forslag til hvordan jeg kan få selvfiks til å se slik ut?
Finnes tusenvis av ferdige maler for Joomla, finn en som passer for deg (søk: joomla template / joomla template club), eller gå i gang med å lære grunnleggende css/html/php (sier grunnleggende på bakgrunn av spørsmålsstillingen). Men kanskje denne hadde passet med mindre justeringer http://nuevvo.com/all-templates/numagazine :)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

selvfiks
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sat May 25, 2013 4:02 pm

Re: Tilbakemeldinger på min snart 6 mnd gamle side ønskes

Post by selvfiks » Mon Jun 17, 2013 8:00 pm

Nå har jeg faktisk byttet til et helt nytt template og trenger et ærlig svar der. Er dette bedre? Og får jeg frem innholdet mer enn jeg gjorde ved forrige template?

Sliter med litt bugs med den nye templaten, bl.a. på artikkel delen og sosialknappene. Hvis noen har noen gode programmerings råd, så tar jeg dem med takk. Hvis ikke har jeg en del arbeid forran meg, ved å fikse hver artikkel manuelt.


Locked

Return to “Fremvisning av sider (Show off)”