Nu startar utfasningen av Joomla 1.0

Här postas officiella meddelanden från utvecklingsteamet och det svenska moderator/översättningsteamet.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Nu startar utfasningen av Joomla 1.0

Post by Zello » Mon Dec 22, 2008 9:05 am

På Communitybloggen redovisar idag Steve Burge tidsplanen för utfasningen av tillägg till Joomla 1.0. Detta som en direkt följd på meddelandet som kom redan i oktober om att Joomla 1.0 stängs ner den 22:a Juli 2009.

Tidsplanen ser ut så här:
* 13 oktober 2008: Det annonserades att Joomla 1.0 kommer att fasas ut
* 31 Mars 2009: Inga fler tillägg till Joomla 1.0 kommer att accepteras i JED *)
* 30 Juni 2009: De Joomla 1.0 tillägg som just nu finns i JED kommer att avpubliceras.
* 22 Juli 2009: Denna dag upphör epoken Joomla 1.0

*) JED = Joomla Extensions Directory

Här finns inlägget från den 13:e oktober: http://community.joomla.org/blogs/commu ... f-age.html

Här finns dagens inlägg om JED: http://community.joomla.org/blogs/commu ... -2009.html

Det kommer säkert att bli mycket surr om detta. Om du vill hålla dig uppdaterad är nog det stora forumet och bloggarna den rätta platsen att hämta information. Jag återkommer vartefter med mer information som är av värde.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

LorenzoG
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Nu startar utfasningen av Joomla 1.0

Post by LorenzoG » Mon Dec 22, 2008 5:53 pm

Tack Olle :)

Det kommer hända rätt mycket här framöver gällande JED och extensions. Det som är på gång nu är att vi kommer inom de närmsta dagarna att uppdatera JED till 1.5 och den kommer att få ett annorlunda utseende som passar in bättre på den nya designen.

Vi kommer även att publicera en blog den närmaste dagen där vi berättar om vikten att skydda Joomla som varumärke.

Jag kan även glädjande berätta att vi har fått flera nya svenska tredjepartsutvecklare som har publicerat sina komponenter i JED. Jag funderar ev. på att posta en intervjuvserie med dessa i det svenska forumet.

Locked

Return to “Meddelanden”