min frontpage är tom

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.0 och administratörsdelen.

Moderators: chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
Locked
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

min frontpage är tom

Post by novata » Fri Oct 21, 2005 1:12 pm

hej igen!

Jag har ändrat länken-home-hem  ???
nu visar innehållet så här:
Welcome to the Frontpage
Det finns ingenting att visa,

länken ser ut så här:
index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Hur lägger jag till innehåll i hem länken? annan fråga: om jag skapar min egen static content hur länkar jag till hem?

tack!
novata

shadoe
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Re: min frontpage är tom

Post by shadoe » Sat Oct 22, 2005 12:52 pm

Ehm... första entryt i "main" menyn är alltid startsida. Om du har ändrat den på det sätt som du gjorde nu så lär den inte fungera.

Du kan börja med att lägga till ett nytt menyval och peka den på Component -> Frontpage så kommer du tillbaka till ordinarie...
du lägger då det nya ENTRYT överst så blir den startsida.

Om du vill ha ett statiskt "dokument" som startsida istället för "nyheter" så gör du en statisk sida och länkar den sidan till överst på "main" menyn....

Om du vill ha en nyhetssida som första sida så kör du vidare med Frontpage som startsida och när du skriver en nyhet så väljer du också att den ska vara med på Frontpage (finns i parameters för nyheten).

Sen rekommenderar jag dig att läsa bifogade dokumentationen till Joomla och frekvent använda dig av help.joomla.org.

Den här frågan är en fråga som bör finnas svar på där :-)

Tips: ändra inte ett fungerande menyval - lägg till ett nytt, se att det funkar innan du tar bort det gamla menyvalet.. det är så jag gör ;)
Member of the Swedish Translation Team

novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: min frontpage är tom

Post by novata » Thu Oct 27, 2005 7:29 am

tack för svaret! grejen är att jag har inte installerat sample databasen och det känns konstig att inte se dem vanliga moduler i min frontpage  men nu börjar jag om..
;)

Novata

Locked

Return to “Användning och administration”