Fungerar ej att ladda upp bilder.....

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.0 och administratörsdelen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
nordic
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Fungerar ej att ladda upp bilder.....

Post by nordic » Fri Apr 18, 2008 10:28 pm

Har problem med att ladda upp bilder (.jpg). När man har laddat upp en bild syns endast ett kryss.
Det märkliga är att från min dator fungerar det - men från en annan dator syns endast ett kryss när man har laddat upp bilden.

Något annat som händer är att det blir fel när man administrerar RSGallery2 (1.13.1). Vad kan detta bero på? Kan det möjligtvis vara inställningarna i webbläsaren som bör justeras? Och hur isåfall ska detta kunna fixas till?

Tack på förhand!

Mvh
Nordic

jonascw
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Fungerar ej att ladda upp bilder.....

Post by jonascw » Sun Apr 20, 2008 6:17 am

Hej,

Du kan kontrollera ett par saker, se om bildnamnet innehåller åäö, eller mellanrum. Se om du kan se bilde med hela urladressen, t.ex: minsida.se/images/stories/minbild.jpg ( beroende på vart du har lastat upp bilden ).

Det kan vara att du inte har kryssat för MOSImages -> show om det är en bloglink.

Skriv gärna lite mer om hur du lastar upp och gärna en link till sidan med problemet.

Mvh

Jonas

nordic
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Re: Fungerar ej att ladda upp bilder.....

Post by nordic » Sun Apr 20, 2008 8:37 am

Tack Jonas!
Jättetacksam för din hjälp!!
Det märkliga är att från den dator sajten ska skötas ifrån kan inte ladda upp bilder. Det som händer är att bilden inte visas - man ser endast ett litet rött kryss. När jag ska lägga upp bilder från min egen dator är det inga problem. Försöker alltså att lägga in bilderna i stories via 'Media Manager' och via 'Hantera Bilder' i RSGallery2 (1.13.1). Det som händer är även att RSGallery2 (1.13.1) fungerar dåligt att administrera från den dator som det inte fungerar med att ladda upp bilder.

Kan det vara några inställningar i webbläsaren?

Tack på förhand!

MVH

Nordic

Locked

Return to “Användning och administration”