Logga in

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.0 och administratörsdelen.
Locked
Ullis
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Tue Apr 07, 2009 5:25 am

Logga in

Post by Ullis » Tue Apr 07, 2009 5:30 am

Hej jag är helt nybörjare och håller på med en hemsida på Joomla Nu kan jag helt plötsligt inte logga in mig på aministrator Hur kommer jag åt mina inloggningsuppgifter? Vad är fel? Om det går förklara så att en som inte är data expert fattar! mvh

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Logga in

Post by Zello » Tue Apr 07, 2009 6:08 am

Hej och välkommen till forumet!

En snabb sökning i forumet på order återställa gav bland annat denna länk.
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=449&t=267899

Börja med detta och se om du lyckas. En annan sak att göra är att stanna upp och fundera vad du har gjort sedan förra gången du logga de in. En sak är säker och det är att filer på servern kan inte ändra sig av sig själv. Antingen är det vi administratörer som gör nåt annars är det attacker utifrån som spökar.

EDIT:
Om du håller på och bygger en ny site i Joomla 1.0 så ska du genast byta till Joomla 1.5. Anledningen är denna: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=192&t=355120
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Ullis
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Tue Apr 07, 2009 5:25 am

Re: Logga in

Post by Ullis » Wed Apr 08, 2009 6:17 am

hej tack för svaret. Nu har jag dock kommit in på min sida genom att använda mej av en administratörs login uppgifter. Där upptäckte jag att jag var helt utraderad som användare, jag hade förut beteckningen superadministratör. Nu var jag alltså bortraderad, förmodligen har jag själv gjort nåt tok men hur ska jag kunna skapa en ny superadministratör? Som det är nu har jag inte behörighet, mvh

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Logga in

Post by Zello » Wed Apr 08, 2009 10:34 am

Hej!
Endast en superadministratör kan skapa en superadministratör
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Ullis
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Tue Apr 07, 2009 5:25 am

Re: Logga in

Post by Ullis » Sun Apr 12, 2009 6:38 am

Jag förstår det men hur kan man skapa en ny superadministratör? Jag ska arbeta med sidan så jag behöver full tillgång till allt


Locked

Return to “Användning och administration”