Problem från "frontend".

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.0 och administratörsdelen.

Moderators: chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
Locked
frankie
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Problem från "frontend".

Post by frankie » Thu Sep 29, 2005 1:58 pm

Hej!

Är en newbee och har just börjat få "häng" på det här med sektioner,kategorier och items.

Bloggar och tables (som man kan välja hur sektioner och kategorier) känns inte så långt från heller från jag fattat det.

Men har undersökt Joomla för en persons räkning. Han har en hemsida är statisk. Han skulle vilja att jag fixade så att den blir dynamisk...självklart började jag undersöka det bästa CMSét som finns  :)

Men det har varit lite jobbigt att förstå detaljerna. Har tagit 2 dagar innan jag riktigt förstått detta med sektioner och dyl. Den här killen (han med den statiska hemsidan) kommer inte att tycka Joomla är intressant för att han har ingen lust att ha lång inlärningskurva. Så jag tänkte då att jag skulle sätta upp allting åt honom och sedan ge honom inloggning till "Frontend" och endast "Frontend" då kan han klicka på de olika sidorna och editera som han vill...blir riktigt enkelt för honom.

Men nu till problemet.

1. Jag hade tänkt lägga upp en Blogg Kategori....men hur lägger man upp items i den kategorin från "Frontend"? Har sett att om jag väljer "Tables" så finns det en "new" länk man kan klicka på.

2. Det vore schysst om man kunde gå in på en artikel och bredvid spara knappen finna en "delete" knapp...går det att radera artiklar, bloggar artiklar från "Frontend"?

3. Om jag går in i en artikel och ska ändra så får jag javasript fel. Det går inte att välja "Close" eller "Spara" (från frontend), vad beror detta på?

Någon som känner till dessa problem och om man kan modda Joomla så att det går göra som jag vill med dessa 3 saker, eller om det finns någon patch som tillåter mig göra dessa saker?

MVH
Frankie

Locked

Return to “Användning och administration”