FTP-konfig m.m.

Diskutera frågor rörande installation, backup och säkerhet avseende Joomla! 1.0.
Locked
Frank Olsson
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Wed Jun 27, 2007 1:25 pm

FTP-konfig m.m.

Post by Frank Olsson » Wed Jun 27, 2007 1:36 pm

Hej jag laddade ner Joomla 1.5 Beta 2 och packade upp zip-filen var efter jag la upp det på min webbserver. Sedan följde jag installationen och fick inget riktigt svar på vilken FTP-sökväg rot jag ska ha. Jag skrev in den fullständiga länken till Joomlan och klickade nästa. När jag sedan har gått igenom grund inställningarna så står det vid avslutet att jag har installerad Joomla och startar den genom att klicka på "Webbplats" för att starta din Joomla!

Men när jag klickar där så går den bara tillbaka till installationsstarten. Hur gör jag hjälp mej?

/Frank

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: FTP-konfig m.m.

Post by Zello » Mon Jul 09, 2007 10:54 am

Hej Frank!

Välkommen till forumet.

Motfråga:  Behöver du använda FTP? Om inte så hoppa bara över de inställningarna och gå vidare i installationen.

Om jag skulle behöva använda FTP skulle jag göra så här för att vara säker på att få in rätt uppgifter. Gå till admindelen på mitt hotell och skapa ett FTP-konto (eller hämta uppgifter om ett befintligt). Testköra detta i en FTP-klient och se så att jag hamnar rätt i filstrukturen när jag loggar in. När detta gjort är det bara att återanvända dessa inloggningsuppgifter Joomla-installationen.

/ Olle

- - - -
Ser nu i efterhand att det var ett tag sedan du skrev. Så här sega brukar vi inte vara på detta forum. Sorry  :-[
- - - -
Last edited by Zello on Mon Jul 09, 2007 10:56 am, edited 1 time in total.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”