Starthjälp till total nybörjare om Installation på egen server.

Diskutera frågor rörande installation, backup och säkerhet avseende Joomla! 1.0.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
JomMate
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Starthjälp till total nybörjare om Installation på egen server.

Post by JomMate » Sun Oct 15, 2006 8:16 pm

Nåväl 44 har ju i alla fall läst min fråga  :-\ ... men lösningen fick man ju hitta själv.... men man lär sig ju mer på det viset....
Nästa som skall installera får gärna fråga mig hur jag löste mitt problem med en egen server

??? Hej på er!

Hoppas få lite hjälp från någon vänlig en... jag har aldrig installerat Joomal förut men däremot administrerat en sajt via en WYSIWYG editor med joomla färdigt och domännamnet knutet osv. Jag har bara fått loginuppgifter mm till admin kontot serverat och därefter valt template osv.
Jag skall nu installera och drifta joomla för första gången själv.
Jag har tänkt använda 1.0.11 svensk version på en ny maskin med Microsoft 2003 server som operativ.
Hur skall jag gå tillväga för att få Joomlan att funka bra direkt utan att gå i eventuella gropar som man annars går ner sig i?
Är det bara att "dunka ner" Joomla direkt som vilket program som helst på 2003 servern eller behövs någon annan serverprogramvara eller något visst databasstöd eller är allt med i joomla paketet?

Nästa fråga är, kan jag jobba med en sajt lokalt på min egen pc för att sedan köra FTP eller liknade för att "go-live" med min nya eller ändrade sajt eller måste all admin av sajten ske online?
Last edited by JomMate on Fri Oct 20, 2006 7:20 pm, edited 1 time in total.

Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”