Problem med serverbyte!

Diskutera frågor rörande installation, backup och säkerhet avseende Joomla! 1.0.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
BOBemil
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Problem med serverbyte!

Post by BOBemil » Thu Jun 28, 2007 10:15 am

Hej allihopa, jag har ett stort problem som skulle behövas rättas till så fort som möjligt!
Igår bytte jag min server från Windows till UNIX, men nu när jag går inte på min joomlasida kommer en blank skärm fram istället för min sida.
Jag har en html (subsida) som fungerar som den ska, så antagligen är det joomla som på något sätt har windowsinställningarna kvar.
Är det nån som vet hur man ska göra?

(Joomla version: 1.0.12)

vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Problem med serverbyte!

Post by vendelberg » Thu Jun 28, 2007 6:15 pm

Hej

Kontrollera först att det står rätt till i configuration.php och att du inte har en index.htm(l) i rooten.
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

Frylmark
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by Frylmark » Tue Jul 03, 2007 1:21 pm

Hej på er!

Sliter mitt hår och framåt kvällen lär jag vara skallig  :'(

Jag har samma problem efter installationen av senaste betan. Kommer utan problem in i admin, men själva sidan visas inte - den är blank, inte ens ett felmeddelande.

Kör hos one.com - windows. Någon som har en ledtråd innan jag avinstallerar för gott...?

vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by vendelberg » Tue Jul 03, 2007 1:27 pm

Hej o välkommen

När det gäller kombinationen joomla 1.5 och windows har jag ingen aning om eftersom jag själv inte använder något av dem. Däremot rekommenderar jag INTE att köra joomla 1.x på en windows. En grundinstallation brukar vara ok men inte mycket mer än så. Det stökar oerhört när man börjar komma upp i antalet komponenter och annat.

http://www.foretagande.se lades först på en UNIX för att sedan gå till en windows. Det var en hel del som fick anpassas för windows och i dagsläget har vi gått tillbaka till en UNIX just av den anledningen att det inte fungerade fullt ut. Detta är mina erfarenheter.

Skaffa ett bra hotell som har bra förutsättningar för joomla. Vi har trådar om det här i forumet.

//mia
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

Frylmark
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by Frylmark » Tue Jul 03, 2007 1:38 pm

vendelberg wrote: Hej o välkommen

När det gäller kombinationen joomla 1.5 och windows har jag ingen aning om eftersom jag själv inte använder något av dem. Däremot rekommenderar jag INTE att köra joomla 1.x på en windows. En grundinstallation brukar vara ok men inte mycket mer än så. Det stökar oerhört när man börjar komma upp i antalet komponenter och annat.
Märkligt, eftersom tidigare installationer funkat problemfritt hos one.com. Då får jag alltså återgå till stable och sen leta vidare efter något alternativ till Joomla.

Tack!

vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace

SV: Problem med serverbyte!

Post by vendelberg » Tue Jul 03, 2007 2:31 pm

Märkligt, eftersom tidigare installationer funkat problemfritt hos one.com. Då får jag alltså återgå till stable och sen leta vidare efter något alternativ till Joomla.
Hej
Vilka installationer? Vanliga html sidor fungerar alldeles utmärkt hos one. Jag vet även att andra fått joomla att fungera där. Går det inte att byta servermodell?

Annat alternativ till Joomla finns inte  ;) Glimten i ögat

www.joomlaakuten.se

Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”