Hej hopp
Konverterade nyss från mambo 4.5.2.3 till joomla 1.0.3. Fick en del problem därefter med att installera språk, modules m.m. :-)
Någon idé om hur det löses?
_______
Warning: move_uploaded_file(): open_basedir restriction in effect. File(/home2/bjarne11/public_html/media/Frontend_Swedish.zip) is not within the allowed path(s): (/home/bjarne11/:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp) in /home/bjarne11/public_html/administrator/components/com_installer/admin.installer.php on line 175
_______
Problem med installationer av modules,languages osv.
Forum rules
Forumregler
Forumregler
-
- Joomla! Explorer
- LorenzoG
- Joomla! Virtuoso
Re: Problem med installationer av modules,languages osv.
Hej och välkommen! 
Vilket webhotell använder du? Det här låter som ett safemode problem.

Vilket webhotell använder du? Det här låter som ett safemode problem.
Industributik - http://www.industributiken.se
-
- Joomla! Explorer
Hej och tack.
Safemode är lika med off.
Nu har jag inte sysslat alltför mycket med PHP tidigare, men jag tolkar meddelandet som att PHP-inställningarna inte tillåter att systemet flyttar filer till "../public_html/media/" pga. att den mappen inte finns upptagen i "open_basedir". Men jag har mailat webhotellet och bett dom fixa detta.
Ett alternativ är ju att i joomlas PHP-filer ändra samtliga hänvisningar från /media till tex. /tmp. Men det verkar vara lite krångligt att leta efter alla hänvisningar i koden :-)
Wehotellet jag använder är inmedialis.com.
______
Relevant PHP Settings:
Safe Mode: OFF
Open basedir: /home/bjarne11/:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp
______
Mvh
Bjarne
Safemode är lika med off.
Nu har jag inte sysslat alltför mycket med PHP tidigare, men jag tolkar meddelandet som att PHP-inställningarna inte tillåter att systemet flyttar filer till "../public_html/media/" pga. att den mappen inte finns upptagen i "open_basedir". Men jag har mailat webhotellet och bett dom fixa detta.
Ett alternativ är ju att i joomlas PHP-filer ändra samtliga hänvisningar från /media till tex. /tmp. Men det verkar vara lite krångligt att leta efter alla hänvisningar i koden :-)
Wehotellet jag använder är inmedialis.com.
______
Relevant PHP Settings:
Safe Mode: OFF
Open basedir: /home/bjarne11/:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp
______
Mvh
Bjarne
-
- Joomla! Explorer
Hmm
Vänta nu? Varför använder Joomla "/home2/.." När den skall lägga upp filen, när övriga system verkar ligga under "/home/"?
Warning: move_uploaded_file(): open_basedir restriction in effect. File(/home2/bjarne11/public_html/media/com_akocomment20.zip) is not within the allowed path(s): (/home/bjarne11/:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp) in /home/bjarne11/public_html/administrator/components/com_installer/admin.installer.php on line 175
Vänta nu? Varför använder Joomla "/home2/.." När den skall lägga upp filen, när övriga system verkar ligga under "/home/"?
Warning: move_uploaded_file(): open_basedir restriction in effect. File(/home2/bjarne11/public_html/media/com_akocomment20.zip) is not within the allowed path(s): (/home/bjarne11/:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp) in /home/bjarne11/public_html/administrator/components/com_installer/admin.installer.php on line 175
- LorenzoG
- Joomla! Virtuoso
Felmeddelandet, så vitt jag förstår är att den försöker komma åt/skriva/läsa i ett område där den inte har tillåtelse.
Industributik - http://www.industributiken.se
-
- Joomla! Explorer
Jo, det står ju helt klart. Men frågan är varför Joomla försöker lägga upp den i ett område som inte existerar dvs. home2/...
Ta bort 2:an efter home så skall ju allt bli rätt...
Mvh
Bjarne
Ta bort 2:an efter home så skall ju allt bli rätt...
Mvh
Bjarne
-
- Joomla! Explorer
Tjohoo
Ändrade manuellt i "configuration.php" Raderade 2:an i sökvägen och allt löste sig. Frågan är hur den sökvägen kom dit från början?
Mvh
Bjarne
***** Manual signatures are NOT allowed *****_
$mosConfig_absolute_path = '/home/bjarne11/public_html';
$mosConfig_allowUserRegistration = '0';
$mosConfig_back_button = '1';
$mosConfig_cachepath = '/home/bjarne11/public_html/cache';
Ändrade manuellt i "configuration.php" Raderade 2:an i sökvägen och allt löste sig. Frågan är hur den sökvägen kom dit från början?
Mvh
Bjarne
***** Manual signatures are NOT allowed *****_
$mosConfig_absolute_path = '/home/bjarne11/public_html';
$mosConfig_allowUserRegistration = '0';
$mosConfig_back_button = '1';
$mosConfig_cachepath = '/home/bjarne11/public_html/cache';