Kan inte återuppta installationen. [SOLVED]

Diskutera frågor rörande installation, backup och säkerhet avseende Joomla! 1.0.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
BosseJ
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Kan inte återuppta installationen. [SOLVED]

Post by BosseJ » Wed Aug 01, 2007 2:34 pm

Lösning:

Jag envisades med att själv lägga in en configuration.php. Istället 777:ade jag joomla-foldern och lät installationen skap filen själv.
Nu funkar det som det ska.

---------------------------------------------------

Jag höll på med installationen (av 1.5, men det verkar vara samma som 1.0.12) och var på sidan där jag skulle fylla i SQL etc. Då blev jag tvungen att gå iväg ett tag och när jag kom tillbaka hade en av ungarna tagit över burken. Och surfat vidare på egna sidor.
Sedan kunde jag inte gå tillbaka och fortsätta installationen. Index visar iofs installationssidan, men med meddelandet "KOM IHÅG ATT RADERA INSTALLATIONSKATALOGEN".

Jag har försökt att radera installationskatalogen. Funkade inte. Jag försökte fylla i configurations-filen så gott jag kunde efter gamla configuration.php. Funkar inte heller. Det blir bara en blank sida.
Jag har raderat hela Joomla-mappen från root, skapat en ny och börjat om helt och hållet från början. Hjälper inte. Det blir fortfarande bara "KOM IHÅG ATT RADERA INSTALLATIONSKATALOGEN" när jag går in på installations-sidan.

Vad göra?

/Bosse
Last edited by BosseJ on Wed Aug 01, 2007 4:11 pm, edited 1 time in total.

bassman
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Kan inte återuppta installationen. [SOLVED]

Post by bassman » Wed Aug 08, 2007 7:27 pm

Du måste ta bort allt ifrån phpmyadmin för att göra en ny installation, det är min erfarenhet.
Bättre ångra det man gjort än att ångra man inget gjort!

Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”