Trasig backend

Diskutera frågor rörande installation, backup och säkerhet avseende Joomla! 1.0.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
MrCT
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Trasig backend

Post by MrCT » Wed Sep 05, 2007 11:48 am

Hej på er!

Tack för alla svaren jag fick tidigare. Ser att många fler råkat ut för samma sak som mig. Fruktansvärt tråkigt!

Jag drog ner hela min joomla-sajt till en linuxdator och sökte igenom alla filer efter den skadliga koden som hackern lagt in.
Hittade rätt många filer. Tog bort denna kod och körde igen - inga problem!

Detta var.. fredags, förra veckan. I måndags när jag kom på jobbet får jag ett 500-fel (Internal server error) när jag ska gå in på sidan. Både frontend och backend. Fnular lite på saken med one.com's support, men får ingen vidare hjälp.. På något sätt lyckas jag åtminstone att logga in på backend. Börjar med att rensa bort komponenter jag från början haft för avsikt att använda, men sedan inte använt och bara låtit ligga.. Efter denna rensning (BSQSitestats, rsGallery2, och något mer var det som åkte) funkade front- och backend utan problem. Hemma.

När jag sitter på jobbet kan jag logga in på frontend - allt går som det ska. Jag kommer åt inloggningssidan för administratörsdelen. Skriver in login och lösenord, och möts av ett 500-fel. Igen.

Detta händer BARA på jobbet! Vad tusan är det som står på!? Har kikat i accessloggarna från webservern men får ingen vidare hjälp där, tyvärr.

Glömde faktiskt säga att jag i samband med att jag rensade bort den skadliga koden installerade patchen för 1.0.9 -> 1.0.13.

Hemma kör jag XP, IE7 och någon version av Firefox. På jobbet kör jag också XP och IE7.

Någon som har något tips och trix?

Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”