Min sida ser helt konstig ut, antar att det är fel på CSS filen!?

Diskutera frågor rörande installation, backup och säkerhet avseende Joomla! 1.0.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
dudden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Min sida ser helt konstig ut, antar att det är fel på CSS filen!?

Post by dudden » Mon Nov 05, 2007 11:57 pm

(Har kopierat detta från det engelska forumet, hoppas någon kan hjälpa mig här, då jag inte fick så mycket hjälp där...

Hi folks,

I have a problem. I changed the permissions in joomla to a value that I can't really remember... But I didnt change it to less access than I would be able to edit any of my files, its more like I filled in all the small squares... You know what I mean

Anyway, if you check out my website you can see that it aint like it should be. It's just plain text. No background etc. etc.. http://www.dingtunagif.se is the URL.

AND, I cant log in to my adminpanel... I get a 403 error message.. So I can't change the permissions back. I've tried with Dreamweaver, but it didn't success.

Please help me!

/best wishes , dudden

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Min sida ser helt konstig ut, antar att det är fel på CSS filen!?

Post by svenl » Tue Nov 06, 2007 1:00 pm

Hejsan,

Det var inte roligt  :(

Men det finns väl ett gränssnitt för dig som gör att du kan nå dina filer via webhotellets panel?
Då föreslår jag att du kopierar över med en standardinstallation i samma version som du har nu.  INNAN du gör det så gör du en backup på hela databasen och dina filer för att kunna återställa ifall något händer.

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

dudden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by dudden » Tue Nov 06, 2007 2:11 pm

svenl wrote: Hejsan,

Det var inte roligt  :(

Men det finns väl ett gränssnitt för dig som gör att du kan nå dina filer via webhotellets panel?
Då föreslår jag att du kopierar över med en standardinstallation i samma version som du har nu.  INNAN du gör det så gör du en backup på hela databasen och dina filer för att kunna återställa ifall något händer.

mvh
8)
Hej, tack för svaret.

Men som jag frågade på det andra forumet, hur gör jag backup på filerna? Jag är väldigt ny så jag kan inte så värst mycket om detta. Skulle du/någon kunna göra en steg för steg lösning på detta så vore det helt underbart bra... Har nämligen lite bråttom med att få denna sida klar också. :/

Tack på förhand

/dudden

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by svenl » Tue Nov 06, 2007 3:30 pm

dudden wrote: Men som jag frågade på det andra forumet, hur gör jag backup på filerna? Jag är väldigt ny så jag kan inte så värst mycket om detta. Skulle du/någon kunna göra en steg för steg lösning på detta så vore det helt underbart bra... Har nämligen lite bråttom med att få denna sida klar också. :/

Tack på förhand

/dudden
Hejsan,

Då du måste förlita dig på de verktyg som finns i ditt webbhotells panel så går det inte att göra en "steg för steg" instruktion för utomstående då vi inte vet var sidan finns. Du kan också kontakta ditt webhotell och se när de gjorde senaste backupen på den server du ligger på och be dom återställa dina filer (beroende på när den gjordes)

Om ditt admin-gränssnitt hade fungerat så finns det ett antal backup-verktyg för joomla här
http://extensions.joomla.org/index.php? ... &Itemid=35

Alternativet är att "börja om från början" och vara försiktigare med att göra ändringar på filrättigheter. Det är bra att läsa igenom säkerhetsforumet innan man börjar exprimentara alllt för mycket själv.

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”