Intallers / Components leder till blank sida, vad göra?

Diskutera frågor rörande installation, backup och säkerhet avseende Joomla! 1.0.
Locked
joens
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Thu Oct 02, 2008 1:06 pm

Intallers / Components leder till blank sida, vad göra?

Post by joens » Thu Oct 02, 2008 1:15 pm

Hej!

Jag försöker så sakteliga uppdatera en Joomla 1.0.11-sajt och diverse komponenter. Sist installerade jag Joomla Pack för att ta en backup, det gick bra. Men nu när jag skall uppdatera Community Builder innan jag uppgraderar själva Joomla, så märker jag att jag bara får upp en blank sida om jag väljer Installers / Components i menyn. Alla andra installerare fungerar (Mambots, Modules, språk och så). Men just Components bara leder till en helt tom sida. Hur felsöker jag? Någon inställning någonstans? Filrättighet? Fil som behöver bytas ut?

All hjälp uppskattas. Det är inte jag som gjort gundinstallationen och ibland får jag bara lust att göra om rubbet från scratch, men det är en föreningssida som är igång och som inte riktigt kan ligga nere heller. Försöker träda varsamt fram. Dock lite trist när man inte ens kan uppgradera grejerna så att de funkar bättre.

Alla förslag på lösning välkomnas!

Jöns

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Intallers / Components leder till blank sida, vad göra?

Post by Zello » Thu Oct 02, 2008 5:30 pm

Hej och välkommen till forumet.

Skumt det här... kommer inte på nåt så här direkt. Om du vill (och törs) så kan jag titta lite men då måste jag komma in i backend. Detta är inget konstigt. Vi brukar göra så om det behövs hjälp "hands on".

Jag mailar dig så kan du svara på det om du vill ha hjälp. Tror inte att din PM & Mail fungerar ännu, måste upp i visst antal inlägg först.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

joens
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Thu Oct 02, 2008 1:06 pm

Re: Intallers / Components leder till blank sida, vad göra?

Post by joens » Fri Oct 03, 2008 10:51 am

Hej och tack för välkomnandet!

Ja, maila mig gärna på [email protected] om du har lust/tid att hjälpa till. Kunde inte komma åt att maila dig här nej, jag är väl för mycket newbie ; )

J


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”