phpBB3 inbyggt i portalen Joomla 1,5

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 1.0.
Locked
koprivaqi
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Mon Jan 04, 2010 9:00 pm

phpBB3 inbyggt i portalen Joomla 1,5

Post by koprivaqi » Sat Jan 09, 2010 3:24 pm

Hejsan..
Hoppas att den nya tråd inte skappar några syra uppfatningar hos Administratörerna, men forumet är så stort och jag hittar inte det jag letar efter...

Jag har använt mig av RockBridge för att koppla ihopp portalen JOOMLA med forumet i phpBB3 bryggan fungerar alldeles utmärkt *det är att rekomendera*
mitt problem är nu hur ska jag gå tillvägga för att få själva Forummet i Joomla, jag hittar absolut INGEN information om hur man konfigurerar joomla förr att få forumet inbyggt...
för er som vill koppla erat forum ihopp med portalen joomla så rekomenderar jag *RockBridge* det är en brygga som hjälper till att bytta information mellan hemside portalen och forumet och det fungerar följ denna instruktion --> http://www.rockettheme.com/extensions-joomla/rokbridge så kommer det att funka för er :)

anth
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 262
Joined: Sun Jan 04, 2009 9:52 pm

Re: phpBB3 inbyggt i portalen Joomla 1,5

Post by anth » Fri Jan 22, 2010 10:27 am

Prova att posta i forumen under joomla 1.5 istället för joomla 1.0 så tror jag att du får mer svar.
(det är inte så många som använder joomla 1.0 längre och om jag förstår dig rätt så gällde din fråga joomla 1.5)
/anth

koprivaqi
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Mon Jan 04, 2010 9:00 pm

Re: phpBB3 inbyggt i portalen Joomla 1,5

Post by koprivaqi » Fri Jan 22, 2010 6:59 pm

anth wrote:Prova att posta i forumen under joomla 1.5 istället för joomla 1.0 så tror jag att du får mer svar.
(det är inte så många som använder joomla 1.0 längre och om jag förstår dig rätt så gällde din fråga joomla 1.5)
okej tack-.. hehe :-[


Locked

Return to “Komponenter, moduler och Mambots”