Hjälp med att göra template bredare

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 1.0.
Locked
Gazimaluke
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Hjälp med att göra template bredare

Post by Gazimaluke » Mon Jul 09, 2007 10:10 am

Jo jag sitter och bygger min sida på rhuk_solarflare_ii. Men nu vill jag göra hela sidan bredare. Jag lyckas göra yttre delen av sidan bredare, från 808px till 950px. Men nu återstår de innre rutorna.
Jag vill att allts ska flyttas med ut till höger. Det som jag alltså vill göra är att förläng delen med loggan och den lilla menyn över den, samt delen som ligger i mittkolumnen så det fyller ut. Medan vänster och höger delarna är lika stora som de är nu.

Någon som vet vilken del av koden som ska ändras eller läggas till i för att åstadkomma detta?

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Hjälp med att göra template bredare

Post by Zello » Mon Jul 09, 2007 11:11 am

Hej!

Efter en snabb titt i CSS-filen så är jag ganska säker på att det är där du ska börja pilla. Men missa inte att ta en backup på originalfilen först om du är ovan vid att "leka" med CSS.

/ Olle
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Gazimaluke
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Hjälp med att göra template bredare

Post by Gazimaluke » Mon Jul 09, 2007 1:24 pm

Jo det är den jag har varit och tittat i, få ta en närmare titt på den. För de finns inga width som matchar bredden på någon ruta i sidan.
Jag hittade en modifierad version av templaten som klart och tydligt hade värden som gick att ända som orignalversionen inte har. Dock fungerade inte den versionen så bra me IE som Firefox.

Men få titta runt mer.

Locked

Return to “Mallar (templates) och design”