[SOLVED]Hur gömma "medlemsskap" i CB?

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 1.0.
Locked
Monica
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

[SOLVED]Hur gömma "medlemsskap" i CB?

Post by Monica » Sun Aug 12, 2007 10:15 am

Nu måste jag fråga igen....... :-[
Jag använder Community Builder på min site, och får då upp en meny med tre alternativ när man går in på sin sida. "Medlemskap", "Ändra" och "Anslutningar" tror jag det stod innan jag började ändra lite i språkfilen. :) Problemet är att jag vill inte ha länken medlemsskap där, för då kommer folk att tro att det gäller medlemsskap på den community dom är med i på siten jag bygger, och inte fatta någonting när dom klickar och hamnar hos Joomlapolis. Det kommer bara att skapa irritation. Jag har mycket hellre informationen om CB tillsammans med informationen om Joomla nere i footern på sidan, där folk fattar vad det rör sej om.

Försökte med att bara ersätta översättningen med '' (gjorde även det på submenyn), men då låg det fortfarande kvar en smal rand av rutan som är bakgrundsbild till menyerna. Började då leta i koden, men hittar inte!!!!  :( Jag kom så långt som till comprofiler.html.php där jag hittade funktionen "getViewTabs" som uppenbarligen läser upp hela menyraden, men jag fattar inte var den tar sin information om dom olika posterna ifrån. Antar att dom ligger i en array någonstans och att jag bara borde kunna kommentera bort den rad som läser upp just den menypunkten, men var..... Nån som kan hjälpa mej? Har letat i flera dagar nu och har deadline i morgon.

Monica
Last edited by Monica on Sun Aug 12, 2007 6:45 pm, edited 1 time in total.

Monica
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: [SOLVED]Hur gömma "medlemsskap" i CB?

Post by Monica » Sun Aug 12, 2007 6:46 pm

Det löste sej. Om det är nån annan som har samma problem så ligger den i cb.menu.php

shultman
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by shultman » Sun Aug 12, 2007 7:57 pm

Ett annat sätt är att gå in i CBs Tab Management och redigera alternativet Meny, ta bort 'First Sub-Menu Name'

:)

Monica
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Monica » Sun Aug 12, 2007 8:06 pm

Är inte det lite fegt? ;) Nej skämt åsido. Det måste verkligen ha varit det absolut enda stället jag inte tittade på. Tanken slog mej inte ens. :D Stort tack för det tipset. Det lär behövas till nästa sitebygge. För nu är jag joomla-beroende så det blir helt klart fler siter. :)

Locked

Return to “Mallar (templates) och design”