Video template

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 1.0.
Locked
gkz
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Mon May 05, 2008 4:46 am

Video template

Post by gkz » Sat May 24, 2008 4:53 pm

Hej!

Jag söker efter en template som har följande krav:

* Den ska vara SEO-vänlig.
* Det ska finnas en videofunktion (där man kan lägga in videos från tex [youtube]).
* Det ska finnas ett bildarkiv.
* Det ska finnas plats för nyhetsscript med olika kategorier.
* Det ska finnas en medlemsfunktion
* Samt ett forum.

Jag ser gärna att den eventuella templaten är gratis, men det är inget krav, bara den uppfyller kraven så får den gärna kosta. En sak till som är viktigt är att man får redigera templaten (modifiera) efter egna behov.

Tacksam för tips!

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Video template

Post by Zello » Sat May 24, 2008 7:58 pm

Hej!

Det mesta på din kravlista har inte med templaten att göra utan är extensions som du installerar i din Joomla-installation. Jag tror att du kanske ska starta här så att du inte hamnar snett i starten av din Joomlakarriär.
http://docs.joomla.org/Beginners
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

gkz
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Mon May 05, 2008 4:46 am

Re: Video template

Post by gkz » Sat May 24, 2008 8:45 pm

Zello wrote:Hej!

Det mesta på din kravlista har inte med templaten att göra utan är extensions som du installerar i din Joomla-installation. Jag tror att du kanske ska starta här så att du inte hamnar snett i starten av din Joomlakarriär.
http://docs.joomla.org/Beginners
Jag är inte alls haj på joomla, har dock skickat ett mail till en som kan joomla (en från forumet) så mina gåtor är lösta :) tråd kan låsas.

catfarm
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Sun Mar 18, 2007 11:29 am

Re: Video template

Post by catfarm » Fri Jul 09, 2010 10:58 am

Jag har nu tagit inbäddningskoden från [youtube] och lagt in ett gäng filmer via html-knappen, helt plötsligt laddas sidan JÄTTELÅNGSAMT och jag håller på att bli tokig! Både när jag administrerar sidan och när man ska titta på den i frontend. Beror det på filmerna tror ni eller är det bara otur just nu? Jag använder mig av servage:s server, ligger problemet där? Övrig surfning fungerar helt som vanligt. Please, hjälp!


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”