rescue.se

Här kan du visa upp din webbplats gjord i Joomla! 1.0 [locked]
Locked
Agadiver
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 61
Joined: Fri Apr 11, 2008 7:03 am
Location: Vaxjo Sweden
Contact:

rescue.se

Post by Agadiver » Mon Jul 28, 2008 6:24 am

Ska berätta lite om bakgrund till http://www.rescue.se om det är någon som är intresserad.

Det började med att jag letade bra domännamn för en ny webb med inriktning yrkesdyk, och räddning, som en utveckling från tidigare http://www.dyk-brand.se där jag försökt sälja till fritidsdykare, med dåligt resultat. Bäst gick det när jag började 1997, men idag har alla butiker och marknaden är översvämmad med prylar till lägsta pris.

Det som i alla år varit vår huvudgrupp är professionella dykare och nu skulle dom få en egen webbplats med samling av länkar, kortnyheter och en webbutik med ett visst sortiment.

När jag sitter och söker efter domännamn, kommer ett upp som ligger på bevakningslistan på NIC.se för att det inte förnyats, och jag börjar bevaka den för att se vad som händer, men det gör det inte.
Tycker att namnet passar enormt bra, både i Sverige och internationellt.
Jag var då så snäll att jag ringde till den som stod som ansvarig i domänregistret , och meddelade att deras domän blev fritt om några veckor, och undrar om dom skulle förnya eller om jag kunde ta över den.

Företaget som är stort multiföretag med ambulanser, skulle visst behålla domänen, och IT avdelningen i Norge skötte sådana rutinärenden, blev det något snorkiga svaret.

Tiden gick, domänen förnyades inte och ett dygn efter det blev fritt, registrerade jag den.

Sedan har jag haft god hjälp av både sgagner och FD data, så nu är jag igång, och på grund av en hel del orsaker ( datorproblem mm) har det varit många bekymmer men nu tror jag att jag i alla fall har uppnåt en kunskapsnivå på ca 5 % av vad ni andra kan, men blir bättre dag för dag ;D

PS: Kanske jag skulle nämna att jag inte är programmerare, bara före detta yrkedykare och nu kontorsnisse, men det har ni antagligen räknat ut.

Locked

Return to “Webbplatser J! 1.0”