Tips på idrottsklubb i Joomla..?

Här kan du visa upp din webbplats gjord i Joomla! 1.0 [locked]
lammet
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 136
Joined: Thu Apr 20, 2006 8:05 pm
Location: Trollhättan / Sweden

Re: Tips på idrottsklubb i Joomla..?

Post by lammet » Sun Apr 15, 2007 7:10 pm

Tack vendelberg.

Alla ASP applikationer är hemmasnickrade för att fylla behovet. Från mitt förra liv innan Joomla kom in i bilden ;-)

Sedan kör jag en wrapper för att publicera dom från annan server.

M.v.h. Lammet

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Tips på idrottsklubb i Joomla..?

Post by vendelberg » Sun Apr 15, 2007 10:29 pm

Hej
Jo jag förstod att det var nåt sånt. Har länge letat efter en bra boknings kalender just för ridhuset. Har testat lite olika varianter men ingen som jag är nöjd med.
Det gäller ju att det finns någon som checkar av det hela oxå  ;). Det ska vara enkelt att använda för de som admistrerar. En del har ju svårt att överhuvudtaget fixa en vanlig artikel...

Det var iallafall kul att se en annan ridklubb och hur du löst det. Man blir ju lite "hemmablind". Tirk var mitt första Joomla (tom Mambo)projekt. Sen blir det att man lägger det åt sidan när man märker att de klarar att administrera själva, men nu är det dags att den får en uppdatering.

//Mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

Overberg
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 32
Joined: Fri Apr 06, 2007 8:05 pm
Contact:

Re: Tips på idrottsklubb i Joomla..?

Post by Overberg » Fri May 04, 2007 8:36 pm

ako wrote:
carlring wrote: Jag håller själv på med en Hemsida för ett baseboll lag.
Nu försöker jag styra till spelar presentationer, men lyckas inte riktigt som jag vill ha det.

Nu tittade jag in på Östers hemsida. http://www.osterfotboll.com
gick in under lag, A-truppen, spelare.

Så skulle jag vilja ha det  :D Det är snyggt och enkelt.
Någon som har någon aning om hur den är gjord?

Kalle.
Sorry, jag har missat att gå in och läsa här i forumet ett tag. Finns det fortfarande frågor kring hur jag gjorde spelarpresentationerna på osterfotboll.com är det bara att höra av sig, jag hjälper gärna till om jag kan.
Jag håller på med en hemsida till en hockeyförening och är intresserad av hur du gjorde spelarpresentationerna på osterfotboll.com....kan du beskriva här....??

ako
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Wed Sep 07, 2005 7:05 am

Re: Tips på idrottsklubb i Joomla..?

Post by ako » Wed May 16, 2007 8:35 am

Hej,
Jag gjorde vanliga statiska sidor med information om spelarna. Sedan skapade jag en ny meny som jag döpte till Truppen. Därefter kopplade jag de statiska sidorna till truppmenyn (New Menu Item-Link-Static content) och publicerade menyn i den modulposition där jag ville visa den (ursprungligen Inset, men efter byte av mall flyttade jag till User 5 där de ligger nu). Jag gjorde även samma sak med Tipselittruppen. Sedan var det bara att välja vilka sidor de olika menyerna skulle visas på.

Hoppas att jag lyckades förklara på ett sätt som går att förstå. Jag är väl ingen större pedagog, om man säger så ;-)

/ a

tommyli
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Thu May 24, 2007 6:27 pm
Contact:

Re: Tips på idrottsklubb i Joomla..?

Post by tommyli » Thu May 24, 2007 8:05 pm

Gör sidan www.mosk.se för ett innebandylag i Göteborg. Håller på med en ny template samt implementerar nya joomleague på sidan. Det är inte mycket trafik på den nu men den uppdaterade verisionen ska vara igång till seriestart i September.

ako
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Wed Sep 07, 2005 7:05 am

Re: Tips på idrottsklubb i Joomla..?

Post by ako » Thu Apr 24, 2008 9:06 am

forumreglerna wrote:Och... posta inte din sajt i det här forumet mer än en gång! Har du uppdaterat den? Svara bara, eller redigera ditt ursprungliga inlägg.
Jag har lagt ut en ny version av http://www.osterfotboll.com nu. Den är baserad på RocketThemes Mediamogul, och några av de komponenter som används nu men som inte användes i den tidigare versionen av sajten är DS-Syndicate och Mini Frontpage.

// ako


Locked

Return to “Webbplatser J! 1.0”