Norske bokstaver œøå i Communicator

Diskusjon og informasjon om oversettelser

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
MMaren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 26
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:29 pm

Norske bokstaver œøå i Communicator

Post by MMaren » Tue May 05, 2009 12:33 pm

Hei
Jeg bruker Comminicator 2.2.2RC3, med norsk språkfil i joomla 1.5.10 med MyTemplate.
Når jeg skriver nyhetsbrev ser alt helt fint ut og brukere som får nyhetsbrevet til en gmail konto har heller ingen problemer. Jeg selv er på mac og har testet på flere e-post kontoer uten problemer.

Jeg får tilbakemelding fra mange PC brukere om at Œ Ø Å ikke er leselig og blir erstattet med œøå

Har noen andre hatt dette problemet?

Kjempe fint om noen kan hjelpe.

Takk
:)

bArrin
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Sat Oct 30, 2010 6:18 pm
Location: Bergen

Re: Norske bokstaver œøå i Communicator

Post by bArrin » Sat Oct 30, 2010 6:27 pm

Bumper denne litt... Jeg har nemlig også samme problem med communicator.

Nyhetsbrevene ser helt fine ut når de leses på hjemmesiden, og fungerer også i gmail, men når jeg leser brevene i opera-mail, forsvinner æ, ø og å og blir erstattet med Å“, øog Ã¥. Noen glupe sjeler der ute som vet om dette er et problem med selve communicator, eller om det kan være epost-leseren (i mitt tilfelle opera-mail) som knoter det til?

/bArrin

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Norske bokstaver œøå i Communicator

Post by rued » Sat Oct 30, 2010 7:30 pm

Sjekk tegnsett dere sender med, latin1/ISO-8859 kan leses av de fleste.
Men klart, har noen angitt annet forvalgt og låst tegnsett, enn det man sender med, i sin e-postleser nytter det lite hva man velger. Disse brukerne får i så fall skylde seg selv, og sørge for å angi automatisk gjenkjenning i sine innstillinger i e-postleseren ... :)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Oversettelser”