webbhotellet one

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.0
Locked
niklas73
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 11
Joined: Tue Feb 27, 2007 5:23 pm

webbhotellet one

Post by niklas73 » Mon Mar 12, 2007 4:21 pm

Hej,

jag täntke höra (Även om det är OT Joomla) om någon har erfarenheter från one.com.

Jag ska starta ett företag som ska lagra medlemsuppgifter som faller under Pul och köra PHP, SQl och Joomla på det. har ni andra bättre förslag om one ärdåligt? Flöretaget beräknas bli stort med 1000 tals medlemmar.

User avatar
LorenzoG
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2983
Joined: Fri Aug 19, 2005 8:46 am
Location: Stockholm, Sweden

Re: webbhotellet one

Post by LorenzoG » Mon Mar 12, 2007 4:34 pm

Personlingen kan jag inte rekommendera one.com för Joomla! då de har Safemode On. Detta gör att du kan (sannorlikt) få problem med installation av komponenter mm. Om du är på väg att skaffa dig ett webhotell, välj en som har safemode off och du bespar dig en hel del problem.

User avatar
chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1023
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:41 pm
Location: Stockhom, Sweden

Re: webbhotellet one

Post by chrille » Mon Mar 12, 2007 4:45 pm

Hej niklas73!

Jag hade en sida på one, men flyttade för 1,5 år sedan med anledning av det som Lorenzo skriver.

Du kan få lite tips om du läser denna tråd. http://forum.joomla.org/index.php/topic,9402.0.html
Frågan angående val av webbhotell har varit uppe tidigare :)

:)

/Chrille
Moderator Swedish forum

niklas73
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 11
Joined: Tue Feb 27, 2007 5:23 pm

Re: webbhotellet one

Post by niklas73 » Mon Mar 12, 2007 4:54 pm

chrille wrote: Hej niklas73!

Jag hade en sida på one, men flyttade för 1,5 år sedan med anledning av det som Lorenzo skriver.

Du kan få lite tips om du läser denna tråd. http://forum.joomla.org/index.php/topic,9402.0.html
Frågan angående val av webbhotell har varit uppe tidigare :)

:)

/Chrille
Just nu fungerar sidan bra på one men den kommer behövas göras om och den måste kunna ta mängder med trafik.

Tråden som länkades till är från 2005 då one var b-one så jag känner att den är ltie inaktuell. Det här var ett svårt ämne att få rätsida på.

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: webbhotellet one

Post by Zello » Mon Mar 12, 2007 8:31 pm

Jag har just lämnat one.com och flyttat till SwedeNet. Anledningen är dels detta med safemode, men även att jag har upplevt deras servrar som ganska långsamma peridovis.

/ Olle
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

MX-Skane
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 95
Joined: Tue Jul 18, 2006 11:04 pm

Re: webbhotellet one

Post by MX-Skane » Thu Mar 22, 2007 9:59 pm

Jag gillar one. Jag har haft min site mx-skane.net där i 2 år och har inte upplevt större problem. Det enda som varit lite irriterande är dock Safe mode. Detta ställer till problem med Zoom för min del. Annars har det funkat kanon!

User avatar
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1144
Joined: Thu Oct 20, 2005 2:50 pm

Re: webbhotellet one

Post by novata » Thu Sep 20, 2007 6:45 pm

hej!
Det var ett tag sedan Lorenzo svarade på One.com webbhotell, hur det ser ut just nu? kan man köra joomla eller krånglar det till?

Novata

MX-Skane
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 95
Joined: Tue Jul 18, 2006 11:04 pm

Re: webbhotellet one

Post by MX-Skane » Thu Sep 20, 2007 7:27 pm

Jag vet inte riktigt...
Jag hoppade av och började med http://scorpionshops.com/ istället.
De är riktigt bra!!!!

Ps
Om du väljer dessa, meddela mig för då kan jag kanske få 6 månader gratis om du ger dem mitt kundnummer!  ;)

User avatar
svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1032
Joined: Mon Oct 17, 2005 1:50 pm
Location: Närke, Sweden
Contact:

Re: webbhotellet one

Post by svenl » Fri Sep 21, 2007 7:06 am

novata wrote: hej!
Det var ett tag sedan Lorenzo svarade på One.com webbhotell, hur det ser ut just nu? kan man köra joomla eller krånglar det till?

Novata
Hejsan,

Tittar man i strängarna så är det fortfarande en hel del problem. Är det problem med installation av komponenter, mallar och liknande så visar det sig väldigt ofta att installationen ligger på one. Bättre att välja något av de hotell som har aktiva ägare här i forumet.

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

User avatar
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1144
Joined: Thu Oct 20, 2005 2:50 pm

Re: webbhotellet one

Post by novata » Mon Sep 24, 2007 10:00 pm

hej igen!
Jag kör one.com webbhotell, det är sant med Safe mode, men det fixade jag genom att gå i CPanel och ändrade från PHp 5.0 till 4.0 sen har jag  kunnat installerat alla komponenter som jag önskade.
Jag upplever servern som snabbt..har inte haft problem än...

återkommer jag om det blir fel med one.

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: webbhotellet one

Post by sgagner » Wed Sep 26, 2007 12:39 pm

Hej,

Jag har flera domäner på One.com som kör Joomla.
Jag är jättenöjd med dem och deras support är mycket bra.
Trots detta har precis flyttat till Indell.se som jag också är mycket nöjd med.
Safe_mode=Off kan vara ett problem men vanligen inte så stort för de flesta Joomla-installationer. Vissa komponenter kan bli svåra att få att fungera bra men långt ifrån alla. Även komponenter som kräver IonCube eller Zend för att fungera, går inte att använda på One.com
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

User avatar
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1144
Joined: Thu Oct 20, 2005 2:50 pm

Re: webbhotellet one

Post by novata » Sun Sep 30, 2007 10:15 am

hej!
Tack att du tipsade,det visste inte jag men vilka komponenter som använder sig av Ion Cube ?
Jag tycker att  min joomla sida i One.com laddar så otrolig snabbt och det gillar jag.
sgagner wrote: Även komponenter som kräver IonCube eller Zend för att fungera, går inte att använda på One.com
Last edited by novata on Sun Sep 30, 2007 10:16 am, edited 1 time in total.

User avatar
shultman
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 785
Joined: Sun Aug 28, 2005 1:45 pm

Re: webbhotellet one

Post by shultman » Sun Sep 30, 2007 10:20 am

Många av de kommersiella komponenterna använder sig av IonCube eller Zend.
Det är rätt bra att kolla det med tillverkaren innan man köper en komponent. ;)

User avatar
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1144
Joined: Thu Oct 20, 2005 2:50 pm

Re: webbhotellet one

Post by novata » Fri Oct 05, 2007 8:07 pm

hej igen!
Kunde inte låta bli att kommentera att http://scorpionshops.com/ verkar ladda otrolig snabb. (html sida)
:o

User avatar
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1144
Joined: Thu Oct 20, 2005 2:50 pm

Re: webbhotellet one

Post by novata » Sat Mar 15, 2008 7:43 pm

Webbhotellet One.com suger!!! Det är långsamt!
Sen testade jag på Binero och fortfarande har problem med sin Von Anka Server...konstiga namn har dem på deras servern:
Drackula, Spiderman, alla super hjältarna :p :laugh: :D
Nu är jag kund hos StrongBox,det får vi se... det har med webbhotell är den eviga frågan..ingen webbhotell kan garanterar 100 uptime.. :(

User avatar
morfargekko
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 287
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:06 pm
Location: Skyttorp, Sweden
Contact:

Re: webbhotellet one

Post by morfargekko » Sun Mar 16, 2008 5:42 am

novata wrote: Nu är jag kund hos StrongBox,det får vi se... det har med webbhotell är den eviga frågan..ingen webbhotell kan garanterar 100 uptime.. :(
Det är klart att det inte går att garantera 100% uptime.
Hur ska ett webbhotell kunna uppgradera serverns programvara utan att få en viss downtime? ;)
Det förekommer oxå påverkan av servrarnas uptime som ingen kan råda över så det det webbhotell som lovar 100% tar sig nog "vatten över huvudet".
http://www.swedenet.net och http://www.swedenet.biz . - Man lär sig av sina misstag, Men det är billigare att lära sig av andras -

Caddysurfer
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Sat Mar 06, 2010 8:16 am

Re: webbhotellet one

Post by Caddysurfer » Sat Mar 06, 2010 9:19 am

Som ett inlägg på alla gamal inlägg ovan. Möjligen för att one.com har förbättrat sig. Jag har kört på one.com sedan flera å tillbaka och nu sedan ca 1 år med php/mysql site utan större problem. Dock har jag sedan byte till Joomla haft stora problem med sökvägar till tmp och logs dir.

Dock finns det (numera) flera felaktigheter i ovanstående One.com kör SAFE mode off och open_base dir on se : http://www.one.com/sv/support/faq/vad-a ... en-basedir

Jag kämpade med att kunna ladda upp extensions till min site efter flytt från local testmiljö och höll på att ge upp. men efter support från one med hur deras sökvägar är konfigurerade funkar nu allt 100%

Får man bara till rätt sökväg till sitt tmp och logs bib så funkar allt klockrent. Deras support är OUTSTANDING . Har haft siter på andra hotell där inget funkat. One.com har i min värld bästa förhållande pris/funktionalitet.

Caddysurfer (http://www.caddysurfer.se)


Locked

Return to “Allmänna frågor”