Från 1.0 till 1.5

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.0
Locked
ankianka66
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 158
Joined: Tue Jun 17, 2008 8:57 am

Från 1.0 till 1.5

Post by ankianka66 » Tue Mar 09, 2010 6:42 am

Hej!

Jag ska för första gången försöka att uppdatera en sajt gjord i Joomla 1.0 till 1.5. Jag förstår att detta inte är en helt enkel process. Den template som används tror jag bara fungerar i 1.0. Eller kan man lösa detta genom att sätta inställningen på hemsidan som Bakåtkompatibel?

Jag förstår det också som så att man kan använda en komponent som heter com_migrator. Är den tillförlitlig och bra?

Har så många frågor och skulle egentligen önska en tutorial med steg "Så här gör du 1, 2 etc". Finns det en sådan? Har letat men inte hittat någon ännu.

AC

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Från 1.0 till 1.5

Post by Zello » Tue Mar 09, 2010 6:56 pm

Titta i dokumentationen. Där finns information om migrering.

Edit:
Det går inte att skriva en generell IKEA-manual på detta eftersom alla siter ser olika ut.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

ankianka66
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 158
Joined: Tue Jun 17, 2008 8:57 am

Re: Från 1.0 till 1.5

Post by ankianka66 » Thu Mar 11, 2010 5:47 am

Hej Olle!

Vilken dokumentation ska jag kika i? Jag har jobbat med joomla i snart två år nu och är långt ifrån fullärd...

Edit: Är det denna du menar? http://docs.joomla.org/Migrating_from_1 ... 1.5_Stable

Edit again: Jag skulle bara vilja veta följande innan jag ens funderar på att utföra migrationen. Går det att använda en template som egentligen är gjord för 1.0 på 1.5? Om man ställer in systemet på bakåtkompatibel, ung som med komponenter? Om det inte går är det lika bra att föreslå för kunden att göra en helt ny installation/hemsida.

AC


Locked

Return to “Allmänna frågor”