Vilka webbhotell stöder joomla?

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.0
Locked
sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Fri Dec 17, 2010 10:33 am

peranders wrote:Sunnie, du som kund kan aldrig kräva att ett webbhotell ska agera datakonsult utan betalning.
Peranders, jag tror mig aldrig ha krävt något av någon och allraminst några konsulttjänster. Jag har haft svårt för en del av deras sites, att hitta i vad jag upplever som mer eller mindre virriga menyer. Cliche är ett exempel på bra menyer både utanför som i kontrollpanelen. Odeland hade jag en del problem med och på Manufrog kunde jag inte få in min beställning. På båda de senare fick jag god hjälp av tålmodig supportpersonal.
peranders wrote: 1 Lär dig mer
2 Ring en vän
3 Anlita en konsult
4 Byt till ett webbhotell med kvalificerad support. (= dyrare...)
1.Jag lär mig var dag. Att lära är ett av de bättre sätten att stå emot demens. Anmärklningsvärt är att jag under tiden jag satt upp och lekt med Joomla upplever att mitt minne till och med blivit bättre.
2. Har inga vänner. De som kallar sig mina vänner vet inget om CMS.
3. Inga pengar. En webdesigner erbjöd mig gratis hjälp för ett tag sedan. Han satte upp en del saker på sidan vilket resulterade i att jag inte förestod hur jag skulle figga de modulerna. "Gör själv och lär dig - låt andra göra och du lär dig aldrig". Fördelen med killens hjälp var att han visade vägen till bra tillägg och hur de gick att använda.
4. På internet finns det en uppsjö på expertis i alla tänkbara brancher.

Det finns de som kallar sig expert efter att ha satt upp ett par Joomla CMS men förundrat frågar cPanel?! Vad är det? Jag kan också kalla mig "expert", sätta upp ett webhotel med cpanel och sälja genom att teckna ett resellerpaket med någon.

peranders wrote: Själv har jag kört med punkt 1 och 2 samt haft webbhotell som har hjälp till med småsaker som inte har rört själva driften. Tacka Wopsa och Manufrog! Bra båda två. Jag har haft one.com...... men bytte.

Jag märker att din sida ligger helt nere. Vill du ha hjälp med att dra igång en Joomla-sajt så kan jag hjälp dig.

Oderland, kollat priserna, inte billigast men humana.
Kolla www.författarlyan.se

Du kan se på sidan och får gärna komma med förslag. Men att göra, vill jag göra själv. Nu har jag god hand med Joomla CMS. Jag har trängt in en bit i K2 (min favoritkomponent) och funnit att de problem jag hade med JCE är lösta i den senaste versionen av editorn. Dock är jag nyfiken på JCK editorn, men det får anstå.

Att jag köpte en ny domän beror på att Manufrog inte kan ta .se-domäner. Någon hade tidigare föreslagit mig att köpa författarlyan.se och redirekta. Därför valde jag en domän med svenska tecken. Det gick bra. Men jag kan inte använda domänen för mail. Hur man än gör har man rumpan bak.

Tack, alla, för visat intresse och goda råd. Ursäkta, de som drabbats, av min frustration. Att balla ur, vifta med armarna och skrika ut mitt missnöje är dessvärre en del av min personlighet sedan barnsben. Lär inte gå att ändra på nu.
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
peranders
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 120
Joined: Thu Oct 12, 2006 8:16 am
Location: Göteborg, Sweden
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by peranders » Sun Dec 19, 2010 7:52 pm

Ledsen men författarlyan.se kan inte nås. forfattarlyan.com kommer jag åt.

Annars märker jag att ha med svenska tecken är en källa till problem. Det första är att vissa har svårt att skriva dessa tecken (folk utomlands) och det andra är att vissa tjänster mår illa av dem.

Kollat på din hemsida. Ser inte så dum ut även in jag inte förstår upplägget helt och hållet, till exempel vädret och kalendern.
/Per-Anders
Joomla 3.9.24

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Mon Dec 20, 2010 10:14 am

Per Anders, jag har precis börjat sätta upp sidan och den här gången tagit mig tid att lära mig ingredienserna i soppan :)

Kalendern och vädret är "utsmyckningar" och sidan är tänkt att se ut som en tidning vad det lider. Svenska tecken kan man komma förbi genom att jag redirektat forfattarlyan.se till författarlyan.com. Vi får se när jag blir klar. Före jul var det tänkt....
sunnie

http://www.författarlyan.com


Locked

Return to “Allmänna frågor”