Webbhotellet vägrar betala tillbaka pengar? :(

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
quackpack
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Webbhotellet vägrar betala tillbaka pengar? :(

Post by quackpack » Fri Nov 04, 2005 9:57 am

Hej alla!

Jag är anvsarig för en hemsida åt en lackerare, och upptäckte nyss Joomla och har börjat få kläm på hur det fungerar. Så var det dags att byta webhotell och jag tänkte att det han hade nu var nå dyr grej borta i USA så jag testade ju joomla på B-one och de e ju vissa grejer som är avstängda men funkade ialla fall hyffsat.. så jag tänkte att jag byter till HotellX och testar kan ju inte vara sämmre. OJ OJ vad fel jag hadde.
Först så tog flytten 1 vecka.. yterliggare några dagar pga att deras server hade problem med min sida pga att dom stängt av massa grejer. När äntligen sidan var uppe och rullade igen så körde jag in joomla.. HÄR börjar problemen.. det var knappt något som funkade med HotellX och som ni säkrt läst i mina andra trådar så har jag fått hur mycket problem som hellst.

Så jag bestämde mig för att byta och säga upp mitt konto och få pengarna tillbaka? Right?... NEEJJj,,, För i HotellX avtal står det att man måste säga upp kontot innom 14 dagar, Jepp de har jag gjort, MEN att HotellX inte är skyldiga att betala tillbaka pengarna.. hmmm.

Jag anser att om man tecknar sig på ett webhotell som sedan visar sig ha massa funktioner avstängda, samt gammal PHP version etc, att man har rätt att ångra sig?.. Jag har också frågat om de kunnat tänka sig göra undantag och sätta på funktioner för mig, ICKE.. så då vill jag klart säga upp kontot och få pengarna tillbaka. Men de vägrar de anser att det  är mitt fel att jag inte läst igenom deras versioner av php etc.. Okej visst borde jag gjort men jag trode de skulle funka samt att det står ignen stans att de stängt av massa funktioner i PHP.. hmmm..

Så nu har jag inlett en LÅÅNNGGG mailkonversation med HotellX och hävdar min rätt att säga upp kontot och få pengar tillbaka..
Men de verkar absolut inte vilja göra detta..

Alltså ska det vara så? att om man inte har ett webhotell som man anser inte fungerar fullt ut att man innom 14 dagar har rätt och ångra sig? jag tycker det.. Frågan e bara vad jag kan göra.. får väl antagligen bita i äpplet o ha kvar skiten hos HotellX :(
Last edited by quackpack on Sat Nov 05, 2005 3:23 pm, edited 1 time in total.

Mackelito
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Re: Webbhotellet vägrar betala tillbaka pengar? :(

Post by Mackelito » Fri Nov 04, 2005 9:19 pm

Eftersom du skrivit under avtalet så är det inget att göra!... skicka ett pm eller mail till mig så ska jag kolla om jag inte kan sponsra dig och företaget med ett hotell!
- Det bästa sättet att lära sig på är att göra det själv!
- Markus Thiel
http://www.homeofsweden.se
http://www.mittyrke.se

novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by novata » Sun Nov 06, 2005 8:12 pm

jag rekommenderar dig
http://www.manufrog.com
billig och bra-
;D

icebear
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by icebear » Wed Jan 25, 2006 10:59 am

Jag kör flera sajter på b-one, både med joomla och Mambo.
Funkar hur bra som helst !

Kör även några Joomla/Mambo sajter på Cliche.
Funkar bra där också.

Locked

Return to “Diverse (off topic)”