Förslag

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Förslag

Post by Ängegärd » Sun Jul 22, 2007 9:52 pm

HEjSann & hallå!!!
Jag är ny med Joomla och här på forumet och under tiden som jag har surftat runt på sidorna och tittat i de olika trådarna. Det slog mig att kan man inte skriva som det första man gör i Ämne: raden att man skriver vilken version man har på Joomla som har problem med. Tex "Ämne: [1.5 RC 1] Beskrivning av problemet" Så ser man snabb om det kan hjälpa av tråden. Idag måste man in i tråden är läsa för att i stället se i ämnes raden om det gäller min version av joomla och alltid är inte alla ämnestrådag är så tydliga.
Last edited by Ängegärd on Sun Jul 29, 2007 7:47 pm, edited 1 time in total.
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

bjarne
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Förslag

Post by bjarne » Sun Jul 22, 2007 11:16 pm

Hejsan

Det är ett mycket bra förslag, men egentligen är det i stort sett i enlighet med reglerna för detta forum, förutom det du skriver om versionsdatan. Men ofta är det ju inte själva Joomla! som är frågan, utan något tillbehör eller funktion som är gemensam för flera versioner. Men grundtanken som du skriver ang. bättre rubriker håller jag med om till fullo.

Reglerna:
http://forum.joomla.org/index.php/topic,65.0.html

Angående rubriksättning:
Choose an appropriate subject line. Try to summarise the problem briefly in the subject, and elaborate in the message itself. Repeat the subject in the body if it will make things clearer. Do not use all caps and do not add false information just to get attention (e.g. ;read this or you will be arrested;). An example of a bad subject would be "HELP ME". A good subject might be, "Foo crashes when I do bar". Do not use a URL as a thread title.

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Förslag

Post by svenl » Mon Jul 23, 2007 8:04 am

När version 1.5 nu kommit som RC1 så lär vi få se allt fler frågor om denna version, samtdigt minskar frågorna om 1.0.xx i snabb takt allt eftersom man gör över. Den stora övergången/koverteringen lär ske när första stabila släpps i början av hösten. Någon gång under 2008 så lär det inte finnas många 1.0xx-sidor kvar som vill ha support.

De flesta frågor gäller också både den nya och gamla versionen på ett eller annat sätt. Men att inledningsvis ange i ämnesraden att frågan gäller version [1.5] är en bra idé (sedan spelar det ingen större roll om det är beta 2, RC1 eller RC2 o.s.v.).

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

Locked

Return to “Diverse (off topic)”