Först på google.. nemas problemas. Numer kallad "Sidan om Bönor"

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
Locked
JoomlaJon
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Först på google.. nemas problemas. Numer kallad "Sidan om Bönor"

Post by JoomlaJon » Wed Aug 08, 2007 8:02 pm

De som läst mina tidigare inlägg vet att jag håller på med en sida. En sida som jag numer kommer referera till under pseudonym. För i min jakt på vad som finns, vad som är bra och dåligt så gjorde jag en sökning.

På första plats.... Sidan jag jobbar med.. och vidare foruminlägg som gäller uppbyggnaden som finns här på joomla.org. Tänk då att jag har ingen information ännu på sidan utan endast rubriker.

först på plats fem kommer den nationella intresseföreningen.

Och var jag än letar finner jag ingen bra information. Allt är spritt och det mesta hänvisar till någon annanstans som inte heller innehåller något. Sakfel är inte heller ovanligt.

Jag kan bara säga att alla tecken pekar på att sidan behövs. För uppenbarligen finns det inget annat, eller så är de så kassa på sökmotorer så att det inte finns.

Minns detta när jag tigger gratisjobb av er ;) Den kommer i alla fall bli den mest exponerade inom detta ämne, som visserligen är ganska begränsad till målgruppen sett. men jäddrar vilken goodwill :)

Men sidan heter numer och kommer fortsättningsvis refereras till som "Sidan om bönor", givet en pseudonym. Jag skickar gladeligen ett PM om någon vill ha relevanta uppgifter, men under denna pseudonym så bör det inte krocka med någon annans projekt... Eller finns det bönfantaster här???

Vi hörs, nu ska jag dyka ner i material från våra grannländer som är betydligt mer gediget :)

/Jon
Last edited by JoomlaJon on Wed Aug 08, 2007 8:05 pm, edited 1 time in total.

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Först på google.. nemas problemas. Numer kallad "Sidan om Bönor"

Post by svenl » Wed Aug 08, 2007 9:07 pm

Grattis!!!

Då är det bara att gratulera till bra sökmotorplaceringar när sidan blir "officiell".  :D
Även om du inte vill vara 1:a innan sidan fått lite substans också.

Håller själv på med en ny sida sedan några veckor tillbaka. På huvudordet i domännamnet kommer jag för tillfället bara 3:a hos Google.

Kan det bero på att sidan ännu inte är i SEO-läge?
Jag har inte fått det att fungera ännu med version 1.5 (beta2-versionen).  :(
Jag kommer att ta lite tid någon av de närmaste dagarna och uppdatera till senaste versionen av RC1 (nattbyggena kanske?)

Vill också ordna med huvudbilden för huvudet på sidan och eventuellt också få/hitta en 1.5-template som passar.
Sedan kan nog sidan publiceras och börja få fler besökare och medlemmar.  :P

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

Locked

Return to “Diverse (off topic)”