Joomla!/SMF

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Joomla!/SMF

Post by Ängegärd » Mon Aug 20, 2007 9:04 pm

HEjSann & Hallå!!!
Jag håller på och installerar Joomla! och SMF på samma databas. Jag har problem med SMF installatioen. Jag vet att detta inte är rätt forum för SMF (har även postat i Simple Machines Community Forum, men jag har en förhoppning att jag kan få snabbare hjälp här), och jag hoppas att någon här sitter inne på mitt svar. Jag har fastnat vid "FTP Connection Information" Jag kommer inte förbi denna del. Jag tror att jag skriver fel på "Server". Jag får följande felkod "Unable to connect to FTP server with this combination of details." Jag kör surftown som hotell.

TACKsam för hjälp!!!
Last edited by Ängegärd on Tue Aug 21, 2007 5:03 pm, edited 1 time in total.
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Joomla!/SMF

Post by Zello » Mon Aug 20, 2007 10:14 pm

Jag testade just en SMF installation och inget som passar in på din beskivning dök upp så jag tar för givet att det är i Joomla-installationen som du fastnar.  :-\

Jag har frågat det förr (Kanske inte dig  ;)). Behöver du FTP'n i joomla? Om inte så hoppar du bara över den. Själv har jag aldrig fått detta att funka. (Har heller ingen användning för den på Loopia.)

/ Olle
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

SV: Joomla!/SMF

Post by Ängegärd » Tue Aug 21, 2007 7:14 am

HEjSann!!!
Installationen av Joomla 1.5 gick utan problem utan problemet kommer när jag skall installera SMF. Det är nog så att jag inte fattar hur sökvägen till serven skall se ut i installationen av SMF. Jag har nämligen inte installerat en ny ver. SMF tidigare utan använt mig av "kontrollpanelen" på surftown tidigare. Problemet med denna typ av installationen är ett "kontrollpanelen" låser databasen efter installation och då får jag inte in Joomla på samma databas. Därför vill jag göra en nyinstallationen av SMF(, samt lära mig)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Ängegärd on Tue Aug 21, 2007 8:38 am, edited 1 time in total.
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

JoomlaJon
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Joomla!/SMF

Post by JoomlaJon » Tue Aug 21, 2007 12:02 pm

Detta är för att ett gäng filer som är listade nedanför är skrivskyddade, då erbjuder den sig att fixa det åt dig genom ftp. Alternativet är att själv gå in och ändra rättigheterna för de filer som behöver det, dvs de som är listade.

/jon

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Ängegärd » Tue Aug 21, 2007 5:00 pm

Nu kom jag vidare.

Jag stirrade mig blind på att det inte funkade med inställingarna på de över delen så jag läste inte så noga på den nedre delen.
// Ängegärd
---------------

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Ängegärd » Tue Aug 21, 2007 5:01 pm

TACKar JoomlaJon för hjälpen!!!
// Ängegärd
---------------

Locked

Return to “Diverse (off topic)”