Joomla!day 3:e november 2007 - Västerås

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
damo
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Joomla!day 3:e november 2007 - Västerås

Post by damo » Tue Oct 09, 2007 9:48 am

sorry for my english.

the only joomla day i really want to attend is the one in sweden as i live here but i'm not going to vasteras for it ...

joomla is very very popular with developers and users in the north of sweden. hell, the developers of tiny mce are from up here - wouldn't it be nice to get them involved and see what they're doing with joomla and open source generally? wouldn't it also be nice for you lot in the south to get away for a couple of days to the cleaner and nice part of sweden?

i know there are more people in the south and people have told me that there is a divide between the north and the south ... i never really believed it until recently - i might go out and buy joomla-northernsweden.com because it appears no consideration has been factored in for the susers/developers in northern sweden ;)

please, nobody reply offering an excuse or reason. it's more a statment

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by svenl » Tue Oct 09, 2007 11:18 am

one of the speakers is from Gunnarn
(but this autumn he is spending most of his time in Uppsala)

When "Joomlaföreningen Sverige" becomes big(ger), than it's possible to have joomla-days in different parts of Sweden. Try to get all your joomla-friends up north to become members in Joomlaföreningen.

/Sven
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

seke
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by seke » Wed Oct 10, 2007 9:26 am

Missade förra årets, men denna kommer jag då inte missa!... Syns på fredag kväll i Västerås.

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by svenl » Wed Oct 17, 2007 9:21 am

Hejsan,

Har precis suttit och registrerat de inbetalningar som gjordes under gårdagen till JoomlaDay Sweden den 3 november i Västerås. Det var hela 5 st som valde att anmäla sig igår och vi är nu uppe i 25 st anmälningar.  Då antalet platser är begränsat och det bara är 16 dagar kvar så är vi glada om ni anmäler er snarast.

Väldigt många av de anmälda representerar ett företag och det visar att de anser det vara värt att "offra" en ledig lördag för att ta del av den information som kommer att ges. Det är unikt att det finns 2 internationellt kända från Joomla-teamet på plats i Sverige för att föreläsa samma dag.

Utöver möjligheten att få lyssna på 4 st kunniga personer så får du också chansen att vara med och bilda en Joomla-förening för Sverige under de sista eftermiddagstimmarna. Alternativa aktiviteter för medföljande som inte vill lyssna på föredragen finns det också möjlighet till.

mvh
8)
-
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by vendelberg » Wed Oct 17, 2007 9:25 am

Hej
Har vi någon koll hur många som kommer redan på fredagen? Är det något planerat för kvällen?

//mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

sailor73
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by sailor73 » Wed Oct 17, 2007 10:46 am

Jag kommer att köra från Helsingborg klockan 12.30 på fredagen längs med E4 norrut sedan vet jag inte riktigt vilken väg GPS´n väljer, vidare mot Västerås, dock så kör jag på lördagen till Stockholm (Norra Bantorget). Så är det någon som vill bli upplockad på vägen upp på fredagen alternativt vill åka med till Sthlm på lördagskvällen kan höra av sig! Beräknad ankomst till Västerås på fredagen bör vara 18.00

//Jonas
Navigare necesse est

novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by novata » Wed Oct 17, 2007 8:12 pm

hej igen!

Jag är från västerås, vi skulle kunna samlas oss allihopa på röda torget som förra året, mittemot stadshotellet,vad säger dem andra?

zzz.elite.se/hotell/vasteras/stadshotellet/

Lätt att hitta åtminstone för mig  :laugh: :laugh: :laugh:

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by Zello » Wed Oct 17, 2007 8:17 pm

;)

Bara en liten rättelse:

Stora torget ska det vara. Röda torget är det stora trafikkaoset strax utanför hotellet ni ska bo på.

/ Olle
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

shultman
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by shultman » Mon Oct 22, 2007 7:27 am

Hej!

Den 3 november närmar sig snabbt! :)

Du som inte anmält dig än, men har tänkt att komma, anmäl dig så snart som möjligt så vi vet hur många som kommer!
www.joomladay.se

Vi har ett par av de tyngsta namnen inom Joomlasfären på talarlistan, missa inte det!  8)

Mvh
//Sune

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by svenl » Fri Oct 26, 2007 10:27 am

Hej,

Det är nu bara en vecka kvar tills vi träffas i Västerås för årets JoomlaDay Sweden.
Just nu har vi 40 registrerade deltagare och idag är det sista dagen (officiellt) för anmälan.

Om ni tänker komma, men ännu inte anmält er, så har ni dagen/helgen på er att göra det. Den som väljer att dyka upp oanmält den 3 november får betala kontant vid ankomsten, men en betydligt högre avgift (fastställs på nästa möte för arbetsgruppen). Detta då det förorsakar extraarbete för oss och lunchproblem för hotellet, det kan också bli problem med de iordningställa sittplatserna i konferenslokalen. Att betala i slutet av nästa vecka via bankgirot går heller inte då vi inte hinner få betalningen registrerad på vårat konto.

mvh
/Sven
-

Gardener
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Gardener » Fri Oct 26, 2007 7:04 pm

Jag hade tänkt komma, men det krockar med ett flertal saker så det blir tyvärr inte av. Kanske kan jag dyka upp en stund på eftermiddagen, hade varit trevligt att få träffa lite av ansikten bakom alla anonyma forumnamn.
This is silly.

chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by chrille » Mon Oct 29, 2007 9:07 pm

Hej på Er!

Ni har väl sett detta inlägg om aktiviteten den 2 november, kvällen innan JoomlaDay?

http://forum.joomla.org/index.php/topic,228183.0.html

Glöm inte att anmäla er!

:)

/Chrille
Moderator Swedish forum

pmg
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by pmg » Tue Oct 30, 2007 8:08 pm

Jag hade verkligen hoppats kunna komma, tyvärr så blir det inte så denna gången pga av en familjesammankomst den helgen.
Hade kanonbra, jag ställer in siktet på nästa år.
Last edited by pmg on Tue Oct 30, 2007 8:10 pm, edited 1 time in total.

novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by novata » Fri Nov 02, 2007 1:43 pm

joomla open source cms 2007, vi har ett bra skäl att fira ikväll!!
:) 8)

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by svenl » Fri Nov 02, 2007 1:53 pm

novata wrote: joomla open source cms 2007, vi har ett bra skäl att fira ikväll!!
:) 8)
Det får vi göra  :D :D :D
Får vi servitörer som dansar på borden också under firandet?

Ses om några timmar
8)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-

morfargekko
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by morfargekko » Fri Nov 02, 2007 2:47 pm

Tjingeling, har precis kommit till Västerås och checkat in på TaInn. Ser verkligen fram mot kvällens övningar.  :)
http://www.swedenet.net och http://www.swedenet.biz . - Man lär sig av sina misstag, Men det är billigare att lära sig av andras -

seke
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by seke » Sat Nov 03, 2007 6:47 pm

Jag skulle vilja tacka alla som gjorde den här dagen möjlig, riktigt trevligt måste jag få säga. Ser fram emot hur föreningen kommer utvecklas i framtiden.

sailor73
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by sailor73 » Sat Nov 03, 2007 6:50 pm

Håller helt och hållet med, tack alla för en underbart trevlig och informativ dag!
Navigare necesse est

N!cklas
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by N!cklas » Sat Nov 03, 2007 8:22 pm

Äntligen hemma med en köttbit på grillen och ett glas rött i handen - värd det idag ;-)

Ett stort tack till alla deltagare som gjorde denna dag så bra som den blev. Nu har styrelsen en bra grund att stå på när den påbörjar sitt arbete. Tack!!
//N!cklas - Allt är möjligt - bara olika svårt
www.bingorama.se | Nytt projekt

novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by novata » Sun Nov 04, 2007 5:22 pm

Tack till alla som ställde på intervjun,det kommer att bli en kanon video film för Joomla, för alla som inte var med  var det en fullsatt evenemang.

Vi hörs!
Liz

Florre
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Florre » Sun Nov 04, 2007 7:47 pm

Tack för dagen! Speciellt tack till er som gjort den möjlig med de förberedelser som krävs, det är mer att göra inför en sådan dag än de flesta tror. Tack igen!

Eftersom jag tyvärr inte hade tid att vara kvar under föreningsmötet så undrar jag naturligtvis hur det gick. Fick ni ihop någon styrelse och vad händer framöver?

Novata, när får vi se filmen? Den är man ju riktigt nyfiken på...  ??? :D

/Florre

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by svenl » Sun Nov 04, 2007 8:07 pm

Tack alla för en trevlig helg i Västerås  :D
Fredagskvällen var en utmärkt start med en god middag på restaurangen i glada vänners sällskap  :pop

Under konferensen på lördagen var det 54 personer på plats, vilket gjorde att vi passerade målet på 50 personer. Talarna var bra och jag får försöka lära mig lite mera om .htaccess-filen och dess betydelse för hög säkerhet. Niklas föreläsning gav mig också några nya tankar om SEO som jag ska prova på, även om jag är relativt nöjd redan med de sökresultatsplaceringar jag redan får (men bra kan bli bättre).

Föreningsmötet gick också bra och det finns nu en styrelse med 7 personer, 2 suppleanter etc. för föreningen. Det finns dock några saker av "juridisk natur" som vi väntar besked på från Open Source Matters innan föreningen blir registrerad. Lorenzo Garcia är ordförande och informationen om föreningen kommer i första hand att presenteras på http://www.joomlaforeningen.se/ som nu behöver uppdateras.

mvh
8)
-

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

SV: Joomla!day 3:e november 2007 - Västerås

Post by Ängegärd » Sun Nov 04, 2007 10:56 pm

HEjSann!!!
Lördagen var kanon!!!
Ett STORT TACK till planerarna!!!

Vem jobbar med joomlaforeningen.se???
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: SV: Joomla!day 3:e november 2007 - Västerås

Post by svenl » Mon Nov 05, 2007 11:13 am

Ängegärd wrote: HEjSann!!!
Lördagen var kanon!!!
Ett STORT TACK till planerarna!!!

Vem jobbar med joomlaforeningen.se???
Hejsan,

Det finns nu en statisk sida med information om styrelsens sammansättning här
http://www.joomlaforeningen.se/

Det blir också på den sidan som fortsatt info om föreningen kommer att presenteras och där medlemmarna får sin info.
När det gäller Joomladagen så är det fortsatt http://www.joomladay.se/ som är den plats ni ska besöka för att ta del av bilder från dagen, powerpointpresentationerna som visades o.s.v. Förhoppningsvis så börjar en del material att dyka upp redan i början av denna vecka.

Tänk på att det fortfarande är ideellt arbete som gäller och det till "stor del" är samma personer i den nya styrelsen som de som arrangerade joomladagen. Det som Wilco sade när det gäller utvecklingsarbetet och nya versoner gäller även för oss
It's done when it's done eller som det blir på svenska det är klart när det är klart

mvh
8)
-

sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by sgagner » Mon Nov 05, 2007 11:47 am

Hej alla,

Jag vill tacka alla som arrangerat mötet och vill passa på att tacka för det fina gemenskapen. Detta tack gäller även de som tog hand om min medhavda fru som uppskattade sammankomsten mycket.
Såväl fredagskvällen som hela lördagen med påföljande föreningsmöte var givande och väl ordnade. Jag är ledsen om jag drog mig undan allt styrelsearbete men jag kommer nog att ha fullt upp med att bidra med såväl översättningsarbeten och som annat till detta forum som jag hoppas skall vara till gagn för alla.
Jag önskar den blivande styrelsen ett gott arbetsår och alla Joomlare en framgångsrik framtid med Joomla!
Stefan Gagner, Web8 Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by chrille » Mon Nov 05, 2007 9:56 pm

Hej på Er!

Tack alla för ett bra möte! Speciellt vill jag tacka föredragshållarna (Wilco, Mats N, Nicklas S) samt Nicklas J för ett väl genomfört arbete som mötesordförande under sen eftermiddag. Sist men inte minst Karin Zettergren för ett trevligt program för våra repektive under lördagen.

:)

/Chrille och Nilla
Moderator Swedish forum

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by Zello » Tue Nov 06, 2007 7:38 am

Hej på er alla glada!

Hoppas att allas resor hem gick bra och att ni som skulle norröver inte drabades för hårt av ev. halka. Själv känner jag mig otroligt laddad efter en dag som denna. Nu är det bara att vässa pennorna och damma av tangetborden och köra på mot nya mål.

Ett stort tack till alla som jobbat för att göra denna dag till det den blev.

/ Olle
Last edited by Zello on Tue Nov 06, 2007 8:10 pm, edited 1 time in total.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

krikkit42
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by krikkit42 » Wed Nov 14, 2007 1:23 pm

damo wrote: sorry for my english.

the only joomla day i really want to attend is the one in sweden as i live here but i'm not going to vasteras for it ...

joomla is very very popular with developers and users in the north of sweden. hell, the developers of tiny mce are from up here - wouldn't it be nice to get them involved and see what they're doing with joomla and open source generally? wouldn't it also be nice for you lot in the south to get away for a couple of days to the cleaner and nice part of sweden?

i know there are more people in the south and people have told me that there is a divide between the north and the south ... i never really believed it until recently - i might go out and buy joomla-northernsweden.com because it appears no consideration has been factored in for the susers/developers in northern sweden ;)

please, nobody reply offering an excuse or reason. it's more a statment
Just want to point out that the Joomla Day this year and last did not happen due to divine intervention or something - it was organized by a group of Joomla enthusiasts that got together and, well, simply did it. Anyone, anywhere can arrange a Joomla day if they like - it's not an exclusive for anyone.

That's not an excuse, and it's not a reason. By golly, it must be a statement.  ;)

Locked

Return to “Diverse (off topic)”