Tell a friend Funktion! Finns det? Hjälp!

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
Locked
jerthrodi
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Tell a friend Funktion! Finns det? Hjälp!

Post by jerthrodi » Tue Oct 16, 2007 8:38 am

Hej alla snillen! :)

Jag har letat som en galning på extention-sidor efter en enkel "Tell-a-friend" funtion. Men inte hittat något. Kan någon ge mig ett tips? Finns det och i så fall var?

Tacksam

vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Tell a friend Funktion! Finns det? Hjälp!

Post by vendelberg » Tue Oct 16, 2007 12:10 pm

Hej o välkommen till forumet!
Du har ju joomlas inbyggda funktion, översatt som email eller epost. Den fungerar vid alla artiklar. Är det vid något speciellt du tänkt dig? Till VM (shopen) har jag iallafall inte hittat något bra.
/mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

jerthrodi
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by jerthrodi » Tue Oct 16, 2007 7:44 pm

vendelberg wrote: Hej o välkommen till forumet!
Du har ju joomlas inbyggda funktion, översatt som email eller epost. Den fungerar vid alla artiklar. Är det vid något speciellt du tänkt dig? Till VM (shopen) har jag iallafall inte hittat något bra.
/mia
Hej och tack!
Men vad som är mysko är att jag verkar inte ha någon email funktion i min?
Jag är helt enkelt ute efter en möjlighet för besökare att skicka sidan, eller en länk til den vdare till andra vänner och bekanta eller affärskontakter etc.
Där man kan ordna att det står förskrivet typ... "Your friend Mia thought this site would be of interest for you, have a look at: http://www.theokey.com "
Nåt i den stilen. Inte bara en vanlig mailfunktion.
MVH/Jerth
Last edited by jerthrodi on Tue Oct 16, 2007 7:49 pm, edited 1 time in total.

vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by vendelberg » Wed Oct 17, 2007 5:08 am

Hej
Om du går in i global configuration under fliken content, se till att det är förbockat vid e-post. Då ska ikonen för e-post visas när du skrivit en artikel.

Bifogar en dump.
//Mia

ps. Jag har översatt "E-post" till "Tipsa en vän". Det kan man göra själv i språkfilen swedish.php som ligger i mappen language
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by vendelberg on Wed Oct 17, 2007 5:11 am, edited 1 time in total.
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

Locked

Return to “Diverse (off topic)”