Bärbar dator!

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Bärbar dator!

Post by novata » Wed Jan 25, 2006 5:09 pm

hej!
Fundera på att köpa en bärbar pc,kan någon tipsa mig en bärbar som klarar av joomla?
Har tittat på Acer och dem är billiga sen har jag kikat på sony vaio med den snygga bildskärmen,dem är rätt dyra och man får så lite för pengar 1.2Ghz med 256mb-80Gb hårdisk typ 12.000 inkl-moms. :'(
vet ej om man ska vänta så prestanda ökar lite bättre på processorerna..

/Novata

LorenzoG
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Bärbar dator!

Post by LorenzoG » Wed Jan 25, 2006 7:36 pm

Det du ska tänka på innan du skaffar dig en bärbar dator är varför du skaffar den. Kommer det att bli din (enda) arbetsdator, eller vill du ha den när du är ute hos kund eller när du är ute och reser.

Rent prestandamässigt behöver du inte vara orolig att den inte klarar av Joomla! då alla nya bärbara datorer har tillräcklig kapacitet för både joomla och bildhantering. Då är det snarare viktigare hur stor hårddisk och hur mycket internminne den bärbara datorn har. Se till att du väljer en med centrino lösning så att du kan surfa trådlöst hemma 8)

Själv skaffade jag en liten Asus med 12,1" skärm. Den är jättebra när man är ute och reser och sitter på flyg eller tåg. Men den är inte lämlig att jobba med joomla projekt under en längre tid då det blir lite jobbigt med den lilla skärmen. I för sig går det att koppla på en separat skärm.

Vaio datorerna är otroligt läckra men de är lite dyrare. Min ungdomskärlek var för övrigt följande bärbara VAIO dator :-* (den hade nog varit lite begränsad) som aldrig hittade hit till sverige. Jag tycker att Dell har prisvärda bärbara datorer och som man alltid ska titta på. Fast sen är det smak och tycke som också styr.

novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Bärbar dator!

Post by novata » Wed Jan 25, 2006 8:48 pm

Jag tänkte mest som arbestdator, på waynes coffe kan man surfa gratis,när det gäller minne 512Mb är inte dum,själva explorer xp home är lite tung,hårdisken vet ej om jag vill ha en stor hårdisk men nu skillnaden på priset är så pass lite :-\
Har tittat på Acer modeller,dem ser bra ut och har en bra bildskärm, TFT skärmar tål inte mina ögon,dem är rätt jobbiga. :'(
Tittar på dells hemsida
http://www1.euro.dell.com/content/produ ... dhs&~ck=mn
15"bildskärm,vet ej om det är Lcd.
Helst vill jag köpa en bärbara som väger inte mindre än 2kg..annars får man ont i nacken  ;)

Locked

Return to “Diverse (off topic)”