Kostnad att sätta upp en Joomlasite?

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Falkens
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Kostnad att sätta upp en Joomlasite?

Post by Falkens » Wed Oct 15, 2008 9:27 am

Jag är lite nyfiken, vad kostar det om jag vill anlita en byrå eller ett företag som sysslar med Joomla för att sätta upp en Joomlasite? Jag har ingen som helst koll på detta men man blir lite nyfiken som sagt då man sitter och pillar med det. Ja vad det skulle kosta eller vad det kostar för företag som vill sätta upp en och hur debiterar man då joomla är gansa mycket i sig själv.

Jag säger inte att man ska kasta in en prislista direkt men det måste (tycker jag) finnas något riktpris i alla fall som an bör veta eller få om man söker info... Någon som kan bistå med detta? (Har inte lust att ta offert från "alla" då detta är bara en fundering)

Ja det var det för nu :)

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Kostnad att sätta upp en Joomlasite?

Post by Zello » Wed Oct 15, 2008 10:43 am

Hej!

Om du googlar runt lite ska du se att du kommer att hitta en ganska varierad prisbild på detta.

Och... jag tror knappast att någon av dem som har detta som levebröd kommer att här på detta forum tala om vad de tar för detta. Men jag kanske har fel.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Falkens
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by Falkens » Wed Oct 15, 2008 11:22 am

Zello wrote:Hej!

Om du googlar runt lite ska du se att du kommer att hitta en ganska varierad prisbild på detta.

Och... jag tror knappast att någon av dem som har detta som levebröd kommer att här på detta forum tala om vad de tar för detta. Men jag kanske har fel.
Jo Google känner jag till men som sagt det är sälla n det ligger ut med priser utan de vill snarare att man gör en offertförfrågan på det.

De som har det som levebröd hänger nog här dem med men kanske inte är de första som kommer svara på min fråga... men som sagt, ingen akut fråga utan mer något för att stilla min nyfikenhet.

sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by sgagner » Wed Oct 15, 2008 12:49 pm

Hej!

Som professionell Joomlare så tänker man nog mer på hur sajten skall vara uppbyggd och vilka grundkomponenter den skall innehålla. Skall kunden ha utbildning eller inte osv.

Joomla är ju "bara" ett verktyg att bygga och driva en sajt med, den skapar ju inte image och innehåll själv på något sätt. Det är ju där som vi tillför något till kunden.

Om man vill komma billigt undan så kan man köpa ett installationsfärdigt paket för c:a 3900:- och sedan tillkommer webbhotell etc.
Vill man ha en mer anpassad installation får man minst räkna med mellan 6 000 - 10 000:- eller mer beroende på omfattning. Jag brukar räkna med minst 10 000:- per vecka man lägger ned på en sajt - som en tumregel.
Stefan Gagner, Web8 Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

Locked

Return to “Diverse (off topic)”