vad använder ni för editorer WySiWYG

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

vad använder ni för editorer WySiWYG

Post by novata » Sun Feb 12, 2006 6:59 pm

jag upplever tinymce lite för långsam,det är många plugins som laddas,finns det en lite snabbare variant, sen har jag provat att inte använda avancerad läge men det fattas någon i allafall.
Kan man inte få denna editör som finn i detta forum.. jag tycker den är gullig.

Annan sak: om Brödtext (Valfri): behövs den boxen,kan man ta bort den och använda endast intro boxen?  ???

/Novata

bjarne
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: vad använder ni för editorer WySiWYG

Post by bjarne » Wed Feb 15, 2006 9:18 am

Hej

Till en av mina siter använder jag WYSIWYGpro som är en kommersiell produkt. Till en annan kör jag FCKeditor som är fri, den hittar du på:

http://developer.joomla.org/sf/frs/do/l ... ck_1_0beta

För tillfället så tycker jag nästan att FCKeditor är minst lika bra som WYSIWYGpro :)  Verkar dock finnas en del problem vid installationen av FCKeditor, av dömma av inläggen på forumet under projektet. Det verkar vara kopplat framförallt till Firefox 1.5 och problemen ligger i att editorfönstren inte kommer upp i webläsaren. Men för min del löste det sig med att jag lade till "www." i live_site inställningen i configuration.php som ligger i root biblioteket under joomlainstallationen, och vips så fungerar det alldeles utmärkt.

FCKeditor har dessutom tre olika utseenden, Basic, compact och advanced, finns även två templates, silver och office 2003.

Så här långt tycker jag den fungerar riktigt bra.

Mvh

Bjarne

Locked

Return to “Diverse (off topic)”