One.com sämst eller bara otroligt långsamma...

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Akarr
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

One.com sämst eller bara otroligt långsamma...

Post by Akarr » Wed Jan 12, 2011 2:11 pm

Senaste tiden har jag märkt att dom sidor jag har uppe på one.com går segt att ladda och backend ennu segare.. till gränsen att man blir timed out av browsern hälften av gångerna och 50/50 om man lyckas uppdatera en artikel när man ska spara den. backup med akeeba är bara att glömma hos dom och deras support verkar inte bry sig om det.

så vad rekomenderas om man ska köra joomla , akeeba backup (ska kunna funka att återställa eller från lokalt gjord sida ladda upp med en restore utan jidder)

vilka hotell är bra för detta och prisvärda jämfört med one.com

boomla
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Re: One.com sämst eller bara otroligt långsamma...

Post by boomla » Sun Jan 23, 2011 11:32 pm

Hej,

Håber, du kan læse dansk...

Om du forventer en så billig host som one.com (uf), må du også forvente billig service, desværre...
Selv havde jeg one for længe siden, men skiftede hurtigt!
Jeg købte for nylig en webkonto hos siteground.com, de er deciderede joomla hosts, og jeg købte account bare for at prøve dem af. Resultater er indtil videre gode.

[removed text]

linket er:

http://www.siteground.com

Håber, jeg kunne hjælpe.

GL
Last edited by sone12 on Sat Oct 08, 2011 4:36 pm, edited 1 time in total.
Reason: Innhold i denne posten er fjernet.

Akarr
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Akarr » Mon Jan 24, 2011 10:57 am

tydligen så har jag haft stora problem med one.com men många grejer har löst sig tack vare av byte av browsern ..

IE8 har tydligen lite problem verkar det som med akeeba backup och annat.. men med chrome så funkar det utan problem nu för mig..

sen billigt hotell eller inte spelar ingen roll. om dom hävdar att dom har funktioner för ett par saker ja då ska dom fungera oavsett om dom tar 100 eller 10 kr i månaden..

om dom sa att dom inte stödjer joomla eller supportar problem med joomla då skulle jag inte gnälla eller säga ett ljud..

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Ängegärd » Mon Jan 24, 2011 5:51 pm

[Mods. Note. Länken borttagen då den varken tillför något till ämnet samt kan uppfattas om ren reklam]
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

ToiletFish
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by ToiletFish » Thu Feb 03, 2011 8:46 pm

Jag skulle lägga min röst på sämst. Har kört Binero länge men tyvärr blir även de mer och mer sämst.

superx11
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by superx11 » Sun Jul 31, 2011 8:45 am

Jag har bara strul med one.com med mitt Joomla. Allt är så extremt långsamt och det går inte att öppna upp sidorna då laddningen tar evigheter. Sen fungerar inte Akeeba back up heller längre. Vad beror nu detta allt på?

Mackelito
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by Mackelito » Mon Aug 01, 2011 11:21 am

boomla wrote:Hej,

Håber, du kan læse dansk...

Om du forventer en så billig host som one.com (uf), må du også forvente billig service, desværre...
Selv havde jeg one for længe siden, men skiftede hurtigt!
Jeg købte for nylig en webkonto hos siteground.com, de er deciderede joomla hosts, og jeg købte account bare for at prøve dem af. Resultater er indtil videre gode.

Du kan købe for $3.95 per måned
*eller*
for $9.95 - per år - ved at følge et link.

Linket gør, at jeg som eksisterende kunde må give dette tilbud til andre.
Og ja - jeg får så en måneds gratis hosting for det...
Det er helt op til dig, men check det og se hvad du selv synes.

linket er:

http://www.siteground.com

Håber, jeg kunne hjælpe.

GL
Är det ok att lägga in referral länkar? ;)
- Det bästa sättet att lära sig på är att göra det själv!
- Markus Thiel
http://www.homeofsweden.se
http://www.mittyrke.se

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by magnusd » Tue Aug 02, 2011 4:33 pm

One har lite skiftande kvalitet och prestanda på sina servrar. Maila och förklara problemet så brukar de flytta siten till en bättre server. Tycker nog att One har fått ett oförtjänt dåligt rykte, men för 12 kr per månad kan man självklart inte få det bästa.

superx11
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by superx11 » Mon Aug 08, 2011 11:23 am

magnusd wrote:One har lite skiftande kvalitet och prestanda på sina servrar. Maila och förklara problemet så brukar de flytta siten till en bättre server. Tycker nog att One har fått ett oförtjänt dåligt rykte, men för 12 kr per månad kan man självklart inte få det bästa.
Vet inte hur mycket jag har mailat och klagat, de gör ändå inget åt saken nu 2 månader efter att ha köpt konto hos dem, utan bara förhalar. Min sida fungerar mycket dåligt och lockar inga beöskare pga detta som fräsmta skäl.

chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by chrille » Tue Aug 09, 2011 8:52 pm

Tack Markus!

Jag tog bort referensen.

:)

/Chrille
Moderator Swedish forum

oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by oxiepagen » Wed Aug 10, 2011 10:41 pm

One.com är bra om man ska ha en vanlig hemsida som man själv har kodat.
Men CMS system som Joomla och Wordpress fungerar inte på sidan.

Har själv varit one.com kund, och ångrar verkligen att man har varit det.
Det var segt och deras support var inget att leka med, tråkig support som var typ "robotaktiga".
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

hannis201
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by hannis201 » Wed Sep 14, 2011 3:47 pm

One.com är långsamma tyvärr. Jag håller med.
Efter många år inom branschen så måste jag säga att de är en av de sämsta webbhotellerna ute på marknaden.

Samma hemsida i flera år, inget tecken på utveckling, dålig service, och så himla billiga är de inte heller.

Mvh / H
[mod. not. Tagit bort länken/Chrille]

oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by oxiepagen » Wed Sep 14, 2011 6:55 pm

hannis201 wrote:One.com är långsamma tyvärr. Jag håller med.
Efter många år inom branschen så måste jag säga att de är en av de sämsta webbhotellerna ute på marknaden.

Samma hemsida i flera år, inget tecken på utveckling, dålig service, och så himla billiga är de inte heller.

Mvh / H
Kan vara att man betalar en billig peng och man får det man betalar för tyvärr.
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

superx11
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by superx11 » Sun Sep 18, 2011 8:54 am

oxiepagen wrote:
hannis201 wrote:One.com är långsamma tyvärr. Jag håller med.

Mvh / H
Kan vara att man betalar en billig peng och man får det man betalar för tyvärr.
Billig peng eller inte, det säger de inte när man frågar man dem innan man skaffar hotell/domän hos dem. Enlgit dem så funkar det hur bra som helst med Joomla.

hannis201
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by hannis201 » Sun Oct 02, 2011 3:57 pm

Bästa är att undvika one.com helt :)

Evanion
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Evanion » Thu Oct 20, 2011 7:54 pm

Att hitta ett bra webbhotell är alltid svårt ... Jag har testat dom flesta, både svenska och utländska...Crystone, surftown, DreamHost.... har även kört VPS etc. Slutade med att jag startade ett eget webbhotell!
Sök lite, så hittar du information om det.

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by RadioMG » Tue Oct 25, 2011 11:18 am

Varför gnälla? Man får vad man betalar för.
Jag har One.com som leverantör till en Joomla sida som körs i 1.5. Med 3500 medlemmar och väldigt många aktiva samtidigt så klagar inte jag för 12 spänn i månaden.

Visst, sidan kan vara trög ibland men det får jag räkna med. Ska one.com gå med vinst så måste de översälja sina servrar vilket slutar med tröga databaser m.m.

Efter en chat diskussion med en support kille så flyttades jag till en annan server och nu har jag inte märkt av ett smak av "trögheten".

One.com är ju tom bättre än binero. Binero har haft stor problem sista tiden och one.com har iaf problem, men din sida lever och syns på nätet (vilket är det viktigaste)
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

Mackelito
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by Mackelito » Tue Oct 25, 2011 12:11 pm

Det handlar tyvärr om mycket mer än så.. dom saknar basic features som man behöver för att kunna göra en hemsida effektiv idag... bara en sån sak som att mod_expire inte är aktiverat är ju bara löjligt ;)

Sen så har jag råkat på massiva problem med Virtuemart som fungerar felfritt på andra hosts inom samma prisklass!

Även om man är billig så måste man kunna ha stöd för de vanligaste funktionerna ;)
- Markus Thiel

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by RadioMG » Tue Oct 25, 2011 12:20 pm

Mackelito wrote:Det handlar tyvärr om mycket mer än så.. dom saknar basic features som man behöver för att kunna göra en hemsida effektiv idag... bara en sån sak som att mod_expire inte är aktiverat är ju bara löjligt ;)

Sen så har jag råkat på massiva problem med Virtuemart som fungerar felfritt på andra hosts inom samma prisklass!

Även om man är billig så måste man kunna ha stöd för de vanligaste funktionerna ;)
Men en seriös sida kör man inte på one.com. Fortfarande får man vad man betalar för. Dessutom är bredbandet i Norden otroligt dyrt, ska man komma ner i priser som one.com så gäller det att fixa plats i USA, men även de översäljer.

På one.com kör man bloggar och andra mindre seriösa sidor. Vill man köra seriöst får man titta åt VPS eller dedikerad server istället. Thats my point :)
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

Mackelito
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by Mackelito » Tue Oct 25, 2011 12:42 pm

Som jag på pekade tidigare så menar jag att dom brister i basic funktioner.. oavsett om man kör en "seriös" sida eller inte...

Kan hålla med om att man får det man betalar för.. men one.com informerar inte kunderna om sina brister och varför dom är så billiga...

Jag tycker att man lurar in nya kunder som inte är så kunniga inom webb och det kommer visa sig i det långa loppet tror jag. :)
- Markus Thiel

Emma Andersson
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by Emma Andersson » Tue Oct 25, 2011 1:48 pm

Jag la in joomla på ett one konto och visst var det otroligt segt. Även när jag kör wordpress så blir det segt. Dock går våra webshoppar snabbt och utan problem. Webmailen är fortfarande seeg.
Please read forum rules regarding signatures: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=65

festisen76
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by festisen76 » Mon Nov 28, 2011 9:46 pm

Jag har testat cirka 15 olika webhotell, med olika "paket" etc, sedan början av 2009, och One.com tillhör definitivt bottenskrapet. Jag har flera sidor på Binero och det har varit en del strul där också som jag inte är nöjd med. Nu har jag mest kört Wordpress-sidor, och det är bara ett par "billiga" amerikanska webhotell som varit sämre än One.com. Håller med om att man får vad man betalar för, men det finns faktiskt riktigt prisvärda lösningar för webhotell om man vet var man ska leta - och vågar testa! Själv är jag väldigt nöjd med citynetwork.se (svenskt webhotell) och Hostnine.com (USA). Både dessa har extremt enkla kontrollpaneler och samtliga har ett bra trackrecord med upptid. På Hostnine kan man dessutom välja server på flera ställen i världen, vilket kan vara bra för den som jobbar med SEO.

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by Zello » Sun Dec 18, 2011 9:08 pm

[Mods Note]
Stänger denna tråd då den börjar komma till gränsen av vad som kan tillåtas i forumet.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Locked

Return to “Diverse (off topic)”