Joomla, Virtuemart och IE9

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Joomla, Virtuemart och IE9

Post by magnusd » Sun Feb 26, 2012 9:03 pm

Hej alla
Kunde inte riktigt bestämma mig för var på forumet denna fråga eg hör hemma så det får bli "Diverse"

Har en butikssite uppraderad till Joomla 1.5.25 och Virtuemart 1.19. Har fungerat utmärkt, men i Internet Explorer 9 börjar det spöka med CSS-filerna. Sidan visas helt fel på skärmen. Teckensnitt ändras, ramar dyker upp runt knappar. Andra knappar ändrar utseende osv. Störst problem är det i Virtuemart.

Tänkte få upp den till Joomla 2.5 och VM2. Här kommer problemet. Hur gör jag enklast? Vill ju gärna ha med mig alla produkter, c.a. 300 st. Har också gjort en hel del anpassningar direkt i koden. Tyvärr!

Funderade på att helt enkelt bygga nytt och exportera ut VM med CSV export. Har inte så många artiklar i Joomla så dessa kan jag enkelt göra om.

Hur har ni andra gjort?
Går det att lösa problemen med IE9 på något annat sätt?
Fungerar det med någon vettigt CSV-export från VM 1.19 till 2.0?

Hälsningar
Magnus

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Joomla, Virtuemart och IE9

Post by EE Photo » Sun Feb 26, 2012 11:07 pm

För att veta om jag kan lösa IE9 problemen så måste jag först se dom.

Sen så finns det inget lätt så att migrera din sajt till Joomla 2.5 och flytta med Virtuemart men det går, du kan börja med att läsa här:

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=691&t=693248
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Joomla, Virtuemart och IE9

Post by magnusd » Mon Mar 05, 2012 9:47 am

Tack för svar, men frågan gällde egentligen vilket sätt som var att föredra. Eftelyste inte någon lösning på hur man migrerar.
Men jag har nu migrerat med Jupgrade och migrerat all data från Virtuemart. Problemet är ju att man bara får med sig produkter och kategorier. Tyvärr inte alla inställningar för kassa, leveransätt betalsätt osv.
Med facit i hand hade det varit bättre att göra en nyinstalltion och bara migrerat Virtuemart. Hade då fått en ren Joomla från början.

Hälsningar
Magnus

Locked

Return to “Diverse (off topic)”