Tips på komponent till "neighbourhood watch"

Forum för att diskutera off topic och frågor som inte hör hemma i de andra forumen.
Locked
User avatar
MrCT
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 74
Joined: Sat Jul 15, 2006 9:42 pm
Location: Lulea, Sweden

Tips på komponent till "neighbourhood watch"

Post by MrCT » Mon Sep 16, 2013 2:10 pm

Tjenare!

Slänger in samma fråga här, som jag ställde i det internationella forumet nyss.

Jag försöker hjälpa en "neighbourhood watch-grupp" - en sådan som patrullerar ett visst område pga stora problem med skadegörelse, inbrott, etc.

Allt jag lyckats med, hittills, är att installera ett forum.

Vad det bett om är
  • - en lista eller kalender på vilket team/grupp som patrullerar vilken kväll
  • - ett enkelt sätt att skapa och underhålla listor på team/grupper
  • - ett sätt att registrera skumma fordon som rör sig på tider då fordon inte ska röra sig på det området, med registreringsnummer som ID
  • - någon typ av journal så teamen/grupperna kan "rapportera av" hur kvällen/natten varit
Då det verkar som om många rent av har svårt att hantera MS Outlook så tänker jag att tillgång till backend är något som jag behåller för mig själv.

Visst kan merparten av vad de bett om skötas via forumet, och det är väl lösningen som jag för närvarande lutar åt.

Jag ville bara kolla med er, om det är någon som kan rekommendera någon komponent, eller någon annan - bättre - lösning för det hela.

Ha det gott!

Chrille

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Tips på komponent till "neighbourhood watch"

Post by sgagner » Mon Nov 18, 2013 2:01 pm

Hej,

En kalender kan man enkelt skapa med någon lämplig event-komponent, tex, RSevents, redEvents, mfl.

Listor på grupper/medlemmar kan man skapa i en formulärkomponent, RSforms, redForms alternativt ett enkelt CRM-system. Allt beror på hur mycket information man vill ha om respektive grupp och om de skall kunna interagera med varandra etc.
Samma sak gäller register över fordon etc.

Rapporteringsfunktion kan man också bygga i en formulärkomponent eller i ett CRM-system.

När man planerar för vilka komponenter man skall installera så kan man ställa upp en lista med funktioner som man tycker måste finnas med och hur de skall fungera.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.


Locked

Return to “Diverse (off topic)”