Nyt navn valgt - offentliggøres torsdag kl. 18

Til debat af tråde oprettet i Meddelelser, Sikkerhedsmeddelelser og FAQ.
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master

Re: Nyt navn valgt - offentliggøres torsdag kl. 18

Post by ot2sen » Fri Sep 02, 2005 6:57 am

Rigtig god pointe KimM !

Vi har et rigtigt stærkt cms der nu er på vej til at blive endnu bedre. Navnet skal folk nok vænne sig til.

Man bør også huske at navnet ikke er skabt med speciel hensyn til det, for mange, underlige danske sprog, men derimod skal være gangbart i alle verdensdele.
Joomla vil blive udtalt på kinesisk, indisk, serbisk, russisk, finsk, .......... og dansk.
Sig navnet højt 5 gange, derefter mambo højt 5 gange. Mærk efter hvordan Joomla vil ud, og mambo bliver opslugt mens det udtales  :)

Vaner ér svære at bryde ! Husk hvordan et mindre dansk bryggeri var nødt til at hælde den samme øl tilbage på gamle flasker for at imødegå de lettere brokne danske vanedyr  ;D
Det er ikke helt det samme med Joomla - kan nok nærmere sammenlignes med reklamen for Gammel Dansk citrus  ;)
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

marlar
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by marlar » Fri Sep 02, 2005 7:05 am

Det er ikke ikke bare et spørgsmål om vane. Vi vidste jo at der ville komme et nyt navn og har været indstillet på det længe. Vi vidste måske også at det nye navn ville klinge anderledes og måske mindre godt end det gamle. Men det ændrer ikke ved at vi (mange as os) synes at Joomla! falder helt ved siden af.

Det er som om Joomla! markedsfører sig som den lille private brugers CMS, og ikke som et CMS der også er anvendeligt i den seriøse forretningsverden. Både spørgeskemaet og navnet indikerer dette.

Nå, det der betyder noget, og som kan vende stemningen hos mig, er hvis der sker nogle rigtigt gode ting i udviklingen af CMS'et.
"The Mambot Creator" - MultiThumb, Mosif, Htmlfix, MosHide...
http://kreacom.dk/mambot

oleandersen
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by oleandersen » Fri Sep 02, 2005 7:16 am

Altså navnet virker mærkeligt, men det brokker jeg mig ikke over. Nu hedder det det, og så må man jo vænne sig til det. Danmark er for lille til vi kan få indflydelse på den slags, ser det ud til.

Men, jeg ved ikke engang hvordan det udtales, så jeg vil undlade at sige det hvis jeg skal anbefale det til andre. Jeg vil nøjes med at fortælle om et godt CMS system, og hvis nogen spørger hvad det nu hedder, vil jeg bare stave det, og det uden ! tegnet. Jeg kan ikke se hvad det skal gøre godt for.

Det var så min mening om det.
Ole A.

PoulE
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by PoulE » Fri Sep 02, 2005 7:45 am

Hmmm...OK...men så prøv lige denne udfordring :
Find et godt navn der kan købes i følgende .com, .net, .org
Navnet skal være unikt.

Jeg har været igennem en sådan situation og kan fortælle at det ikke er så let.

Jeg er sikker på at navnet kommer til at afhænge af produktet. Det er indholdet der tæller.
(Er vi enige om at indholdet er i top?)

PoulE

KimM
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by KimM » Fri Sep 02, 2005 8:46 am

marlar wrote:Der er ikke mange der tænker over det, men udråbstegn gør altid en tekst mindre troværdig.
Point taken. Jeg går ikke så højt op i !'et (men ser det dog helst fjernet da jeg synes det er en kende generende).

Som en del af et logo kan man vel godt gøre det pænt. I øvrigt er det et problem med !'et i et domænenavn, så her er også et argument for at udelade det af det officielle navn.
Mvh Kim

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by solsikkehaven » Fri Sep 02, 2005 8:50 am

marlar:

en Henrik Olsen har desværre hugget navnet foran os :-(

så joomla.dk er taget til anden side.
Morten Knudsen
http://mortenknudsen.dk - WordPress hjemmesideløsninger til vestjyske virksomheder og foreninger
http://wpguru.dk - WordPress Guru - tips & tricks til WordPress

Dyvel
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by Dyvel » Fri Sep 02, 2005 9:06 am

Ja, hvem er den hurtige ? :D
Jeg prøvede nemlig også, men så er det blevet til joomla-cms.dk istedet...

gilsaa
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by gilsaa » Fri Sep 02, 2005 9:11 am

ot2sen wrote: Vaner ér svære at bryde ! Husk hvordan et mindre dansk bryggeri var nødt til at hælde den samme øl tilbage på gamle flasker for at imødegå de lettere brokne danske vanedyr   ;D
Det er ikke helt det samme med Joomla - kan nok nærmere sammenlignes med reklamen for Gammel Dansk citrus  ;)
Se nu der Ot2sen - nu bruger du ufine argumenter  :D  jeg må give dig ret i det med vanen.
Jeg kan dog ikke få 'Joomla' til at komme længere ud end 'Mambo' ( og jeg vil ikke forsøge mere - jeg deler kontor sammen med 10 andre  ;) )
//john
http://www.tsc.dk - Thurøbund Spejdercenter

Artemisio
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Artemisio » Fri Sep 02, 2005 9:36 am

marlar wrote: Det er ikke ikke bare et spørgsmål om vane. Vi vidste jo at der ville komme et nyt navn og har været indstillet på det længe. Vi vidste måske også at det nye navn ville klinge anderledes og måske mindre godt end det gamle. Men det ændrer ikke ved at vi (mange as os) synes at Joomla! falder helt ved siden af.

Det er som om Joomla! markedsfører sig som den lille private brugers CMS, og ikke som et CMS der også er anvendeligt i den seriøse forretningsverden. Både spørgeskemaet og navnet indikerer dette.

Nå, det der betyder noget, og som kan vende stemningen hos mig, er hvis der sker nogle rigtigt gode ting i udviklingen af CMS'et.

Marlar, jeg er enig med dig. Og det er en trøst i sorgen, at andre har det på samme måde.

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by solsikkehaven » Fri Sep 02, 2005 9:45 am

Dyvel wrote: Ja, hvem er den hurtige ? :D
Jeg prøvede nemlig også, men så er det blevet til joomla-cms.dk istedet...
jeg tror desværre ikke han er en del af vores community :-(  (åh, jeg håber jeg tager fejl, men jeg er bange for at mine værste anelser blev virkelighed, desværre)
Morten Knudsen
http://mortenknudsen.dk - WordPress hjemmesideløsninger til vestjyske virksomheder og foreninger

Thissel
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Thissel » Fri Sep 02, 2005 9:56 am

Jeg kan jo kun give jer andre ret i at det er et fuldstændig latterligt navn, men for mit vedkommende tror jeg simpelthen bare at jeg vil undlade at bruge det - i hvert fald i professionelt øjemed.
Der er vel intet til hinter for at man markedsfører det som EtGodtNavn CMS og først i den uddybende tekst skriver noget med at "EtGodtNavn CMS er baseret på det prisvindende open source cms-system Joomla!" ?
Mathias Hoffmann aka Thissel

Jens H. Kruuse
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Jens H. Kruuse » Fri Sep 02, 2005 10:00 am

Thissel wrote: Der er vel intet til hinter for at man markedsfører det som EtGodtNavn CMS og først i den uddybende tekst skriver noget med at "EtGodtNavn CMS er baseret på det prisvindende open source cms-system Joomla!" ?
Næ, du må gerne lave din egen "navne-fork".

(Jeg er heller ikke vild med navnet).

marlar
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by marlar » Fri Sep 02, 2005 10:03 am

solsikkehaven wrote:en Henrik Olsen har desværre hugget navnet foran os :-(
Og spørgsmålet er om han har overholdt spærretiden på en time. Det er sådan at domænet først bliver reserveret når man har betalt for det. Så et par minutter i otte bestilte jeg domænet, fik en email der førte mig til betalingssiden, indtastede mine dankortoplysninger  - og ventede. Præcis kl. 20:00:00 trykkede jeg på OK og fik så en besked om at domænet nu var mit.

Det kunne være interessant hvis man kunne få oplyst hvad tid domænet var bestilt. Navnet blev jo lækket kl. 19.02 i forummet.
Last edited by marlar on Fri Sep 02, 2005 10:11 am, edited 1 time in total.

Dyvel
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by Dyvel » Fri Sep 02, 2005 10:04 am

En ting er i hvert fald sikkert... det skiller sig sgu ud. Det klinger bare ikke så godt på dansk, og så er man sikker på, at man skal stave det til folk hvis de ikke lige ser det på tryk først.

1. indtryk - jeg kan ikke li' navnet.
2. indtryk - jeg kan ikke li' navnet.
3. indtryk - jeg kan ikke li' navnet.

;D

Joomla! - det lyder lidt som noget med vilde stammefolk fra et fjernt land  :D

Når det så er sagt, så tror jeg ikke navnet betyder det helt store i forhold til de kunder jeg har. For selve systemet er jo meget overbevisende, og hvis man endelig vil "skjule" joomla lidt, kan man vel lave sin egen admin template... copyright skal naturligvis bevarres

oleandersen
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by oleandersen » Fri Sep 02, 2005 10:41 am

Jeg så navnet nævnt 19.03 ca. på mambo-nordic, jeg troede bare det var en vits. Det var det så ikke.
Ole A.

Montye
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Montye » Fri Sep 02, 2005 11:26 am

Joomla allesammen,

Jeg synes det lader til, at mange af de andre nationaliteter generelt godt kan lide Joomla!

... En skrev et sted at Joomla minder om en hilsen. fremover indleder og afslutter jeg mine telefonsamtaler med Joomla  ;D
så kan der ikke gå længe før det er 'slidt til'

Joomla!

ps. så vidt jeg husker syntes jeg heller ikke om Mambo da jeg først stiftede bekendskab med det for snart 9 mdr. siden!

Sonderup
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Sonderup » Fri Sep 02, 2005 11:35 am

Jambo umgauo noknok tu swahili. Hakuna matata!!!

Jeg kunne sikkert finde svaret et eller andet sted, men, hvordan pokker er de da kommet på et Swahilisk klingende navn til Mambo? De kunne også have valgt at holde stilen og kaldt det for Salsa eller Samba...

Skuffelse herfra...  :-\

Mvh.
Michael Bas

P.S. Jambo er er "Hej" på swahili.  ;)
Med venlig hilsen
Michael Sønderup Nielsen
Seniorudvikler / Joomla Ekspert

https://joomlakonsulenten.dk

Niklas
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by Niklas » Fri Sep 02, 2005 12:32 pm

Michaelbas wrote: Jambo umgauo noknok tu swahili. Hakuna matata!!!

Jeg kunne sikkert finde svaret et eller andet sted, men, hvordan pokker er de da kommet på et Swahilisk klingende navn til Mambo? De kunne også have valgt at holde stilen og kaldt det for Salsa eller Samba...

Skuffelse herfra...  :-\

Mvh.
Michael Bas

P.S. Jambo er er "Hej" på swahili.  ;)
Jambo! Snakker du swahili? Det gør min søster og jeg kan bare ikke finde rundt i det sprog:-D

Jeg vil sige at jeg er meget skuffet over navnet. Jeg havde håbet at de havde valg et navn der var mere "kedeligt" mere foretningsorinteret. Der er mange af mine kunder der vil syntes at det lyder vildt underligt med det navn.

bla også derfor awakecms har sådanne et "kedeligt" navn...
Med venlig hilsen
Niklas Stephenson
www.ungt.dk - Open Source webløsninger, webudvikling og Joomla CMS

zimmik
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by zimmik » Fri Sep 02, 2005 12:46 pm

Niklas wrote: ...bla også derfor awakecms har sådanne et "kedeligt" navn...
awake betyder jo vågen. så awake bliver det vågne CMS :D Ved ikk om det var med da du fandt på navnet...
// Simon Milling Mikkelsen

Husk!: Google, og forummets søgefunktion er din ven!

Niklas
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by Niklas » Fri Sep 02, 2005 12:55 pm

zimmik wrote:
Niklas wrote: ...bla også derfor awakecms har sådanne et "kedeligt" navn...
awake betyder jo vågen. så awake bliver det vågne CMS :D Ved ikk om det var med da du fandt på navnet...
det var det skam
Med venlig hilsen
Niklas Stephenson
www.ungt.dk - Open Source webløsninger, webudvikling og Joomla CMS

mikl
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by mikl » Fri Sep 02, 2005 4:37 pm

Ah, disaster.

Jeg ved ikke hvad det er, der er så trendy ved afrikanske navne. Er det nu fedt, bare fordi det er fremmedartet???
Jeg kommer godt nok aldrig til at sælge Joomla! til nogen. Helt ærligt, jeg tror ikke jeg ville kunne sige det uden at grine...

De store CMS-giganter hedder ting som Vignette, Interwoven, Documentum osv.
Mens mambo CMS bliver til et eller andet fjolleord. Joomla!.

I må meget undskylde, hvis jeg virker ophidset over det her, men helt ærligt. Det der navn, det kan man da ikke tage alvorligt. Selv ubuntu, som også er et afrikansk ord adopteret til et opensource-project har mere karakter end det her...

Gad nok vide hvad de andre forslag har været. Måske skulle de have lavet en afstemning i stedet...

hgr
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by hgr » Fri Sep 02, 2005 9:49 pm

mikl wrote:
I må meget undskylde, hvis jeg virker ophidset over det her, men helt ærligt. Det der navn, det kan man da ikke tage alvorligt. Selv ubuntu, som også er et afrikansk ord adopteret til et opensource-project har mere karakter end det her...
Gad vide om du ikke der ramte hovedet på sømmet. OpenSource for en hver pris, selv med jordens mest latterlige lorte hippi navn.

Ja det var så min mening. Desvære har jeg virkelig svært ved at huske det. I min hjerne tænker jeg stadig Mambo. Joomla! er for langt ude.

Men som jeg har sagt tidligere, de må kalde det hvad de vil, bare udviklingen fortsætter.
Men det er et super utroligt skod navn. Min kat ville kunne finde på et bedre navn ved at vade hen over tastaturet. Hey måske er det i virkeligheden det der er sket, mens nogle var høje på Joomla!

marlar
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by marlar » Fri Sep 02, 2005 9:58 pm

Det er ikke kun os danskere som er negative. Også i det engelsk forum, i denne tråd http://forum.joomla.org/index.php/topic,3330.0.html er den fremherskende stemning negativ.

Der er en afstemning hvor lidt over halvdelen er imod navnet.
Last edited by ot2sen on Tue Aug 22, 2006 4:55 pm, edited 1 time in total.

tgrisell
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by tgrisell » Sat Sep 03, 2005 5:26 am

Lige nu kl. 07:23 er afstemning nu stort set lige!

Og når man læser Core medlemmernes forklaring, så synes jeg nu at de har gjort et godt stykke arbejde.
Navnet skal man ganske vist vende sig til - men det har man jo som sagt også skulle med så mange andre navne (der er allerede nævnt en del eksempler!).

Så skulle vi ikke bare se at komme videre?
If you obey to rules, you'll miss all the fun!

ossi55
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by ossi55 » Sun Sep 04, 2005 12:17 am

;D hahaha det er da for grimt... Jeg kan dårligt komme på noget værre. heheh godt gået. Det er da minus sans for marketing.

ChokDK
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by ChokDK » Sun Sep 04, 2005 10:52 pm

Jamn.. det er måske lidt "vi danskere" der skal vænne os til navnet - lidt ligesom nogle af os vel har svært ved at forstå det sydlandske temperament.
Men - Mambo er for mig en varm, tæt og intens rytme, der er opbygget over samspil mellem lange strukturer i musikken, let at danse efter lidt øvelse, men bagved kompliceret i sin opbygning.
Faktisk finder jeg kun Salsa'en mere "hot", givende og kompliceret opbygget - set fra en musikers synspunkt.
Joomla! - det eneste jeg sådan kan finde på nettet omkring dét er et eller andet savn omkring Fantomet og vistnok en elefant.. Jøsses altså. Det eneste "gode" ??? jeg kan komme i tanke om er, at det er så uoriginalt og outrært at det må minde om Klokkeren fra Notra Dame.. der var grim udenpå men smuk indvendig ::)
Hmmm.. måske ser vi efterhånden "noget" i navnet som de fleste har misset..
Jump-La! f.eks... Lidt a la Hopla!... (ååh nej - Otto Leisner... hmmm ) nej jeg ved ikke helt hvorfor der er valgt et misfoster, men husk : det er det indre der tæller ???
J ;D o ;D o ;D m ;D l ;D a ;D!
Der er altid 3 ting jeg aldrig kan huske. Det 1.ste er...... ? :)

foxmulder58
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by foxmulder58 » Tue Sep 06, 2005 7:35 am

jeg tror ærlig talt blot at det er et spørgsmål om tid før navnet ligesom bliver accepteret.

Det er vel altid underligt når noget skifter navn.

Jeg er enig i at Joomla måske ikke er det bedste navn hvad angår markedsføring, det er som om det ikke rigtig spiller!

mvh
Mads
Danish Joomla forum -probably the best Joomla forum in the world.

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by solsikkehaven » Tue Sep 06, 2005 7:38 am

Der var een på et tidspunkt, der mente at det ikke var særligt væsentligt hvad navnet er..

Jeg må sige at med det givne navn bliver jeg nødt til at være enig - i højere grad kommer man nok fremover til "bare" at sige at man leverer et Content Management System uden iøvrigt at nævne navnet ret meget - og så fortælle noget om funktionaliteten istedet. Jeg tror personligt at folk er mere interesserede i hvilken funktionalitet man kan tilbyde kunden end hvad systemet hedder.

Men jeg prøver med al magt at få navnet til at smage bedre - men lige nu smager det altså ikke særligt godt, men jeg arbejder på sagen *grin*
Morten Knudsen

Locked

Return to “Diskussion af Meddelelser + Sikkerhedsmeddelelser + FAQ”